شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

برای رقابت در نود و سومین دوره اسکار؛

«آغاز» و«تبعید» نماینده کوزوو و گرجستان شدند

جایزه اسکار

سینماپرس: دو کشور کوزوو و گرجستان، به ترتیب فیلم‌های «تبعید» و «آغاز» را برای رقابت در نود و سومین دوره اسکار معرفی کردند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، کشور کوزوو فیلم سینمایی «تبعید» به کارگردانی ویسار مورینا را به عنوان نماینده رسمی خود در بخش فیلم بین‌المللی نود و سومین دوره جوایز آکادمی انتخاب کرد.

کشور گرجستان هم فیلم سینمایی «آغاز» ساخته دیا کولومبگاشویلی را به عنوان نماینده اسکاری خود برگزیده است. پیش از این کشورهای تایوان، اوکراین، بوسنی، لهستان، سوئیس، لوکزامبورگ، ساحل عاج و بوتان نمایندگان خود را معرفی کرده بودند.

فیلم سینمایی «تبعید» نخستین اکران جهانی خود را در جشنواره فیلم ساندس تجربه کرد. این فیلم همچنین در برلیناله به عنوان فیلمی از بخش پانوراما نمایش داده شد. این فیلم جایزه قلب سارایوو را از جشنواره فیلم سارایوو، یکی از جشنواره‌های مهم اروپا دریافت کرده است.

فیلم «تبعید» داستان فردی مهاجر در آلمان را روایت می‌کند که خود را میان خشونت‌های بیگانه هراسی در این کشور می‌بیند. زاندرا هولر که سابقه دریافت خرس نقره‌ای بهترین بازیگر را دارد، در این فیلم سینمایی به بازی پرداخته است. «تبعید» دومین فیلم مورینا محسوب می‌شود که از سوی این کشور برای اسکار ارسال می‌شود. فیلم قبلی او در سال ۲۰۱۶ نماینده کشور کوزوو در اسکار شده بود.

فیلم «آغاز» نماینده سینمای گرجستان در اسکار ۲۰۲۱، هم اولین تجربه کارگردانی کولومبگاشویلی است که جوایز مهمی از جمله بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگری و فیلمنامه را از جشنواره سن سباستین دریافت کرد. این اثر در جشنواره تورنتو هم جایزه فیپرشی منتقدان را دریافت کرد و جزو فیلم‌های منتخب جشنواره کن و نیویورک است. این فیلم در رویداد چهار روزه کن با عنوان «کن ویژه» در پایان ماه اکتبر نمایش داده می‌شود.

نود و سومین دوره اسکار در تاریخ ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.