چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

در بیست ‌ویکمین برنامه «جاذبه» مطرح شد؛

هدفمان این بود که نابینایان گوشه‌گیر نشوند

 برنامه تلویزیونی «جاذبه»

سینماپرس: بیست‌و یکمین برنامه «جاذبه» به مناسبت روز جهانی عصای سفید میزبان جمعی از نابینایان و کم‌بینایان بود که در یک کارگاه مشغول به کار هستند.

به گزارش سینماپرس، بیست‌و یکمین برنامه «جاذبه» به مناسبت روز جهانی عصای سفید میزبان جمعی از نابینایان و کم‌بینایان بود که در یک کارگاه مشغول به کار هستند. حمید احمدی مهمان بخش اول «جاذبه» که نابینا است، درباره زندگی خود گفت: دوست نداشتم کسی به من کمک کند و دلم می‌خواست همه کارها را خودم انجام دهم. مدرسه نمی‌رفتم و تا ۱۵ سالگی در خانه بودم. از آن به بعد دست‌فروشی کردم. با هیئت و مسجد رفتن به مداحی علاقمند شدم.

 امثال من دنیا را سیاه می‌بینیم اما هر وقت غمم زیادتر شد، خنده‌هایم هم  بیشتر شد. این خنده‌دار نیست که یک نابینا با ده میلیون پول نمی‌تواند یک خانه اجاره کند! من می‌خندم که خودم را نشکنم. در ۲۰ سالگی ازدواج کردم.

 من فلوت می‌زنم و می‌توانم از این طریق  کسب درآمد کنم اما چون نابینا هستم  مردم به چشم ترحم به من نگاه می‌کنند. تا به حال به خدا نگفتم که چرا من را اینگونه خلق کرده‌ای.

مهمانان این قسمت از «جاذبه» در کارگاهی کار می‌کنند که تمام کارمندان آن کم‌بینا و نابینا هستند.

 در ادامه همکاران حمید احمدی هم به جمع مهمانان اضافه شدند. افتخاری سرپرست این کارگاه گفت: کارگاه توسط خیرین اداره می‌شود. هدف کارگاه این بود که این عزیزان گوشه‌گیر نشوند. کارمندانی داریم که نابینا هستند اما با مته کار می‌کنند.

حسین و یونس که مهمان دیگر برنامه بودند می‌گفتند حمید افتخاری مانند برادر ما است، خدا به او خیر بدهد.

پیمان هم دیگر مهمان برنامه بود. او ادامه داد: در گارگاه کفاشی کار می‌کردم و کارم هم خوب بود اما به دلیل اینکه کم‌بینا هستم، اخراجم کردم. چون می‌ترسیدند به خودم آسیب بزنم. تا اینکه با این کارگاه آشنا شدم.

 حمید مهمان دیگر برنامه از حس و حال سفر به مشهد مقدس و زیارت امام رضا(ع) بیان کرد: ۲۴ بار به حرم امام رضا(ع) رفتم. حرم که می‌روم سبک می‌شوم و حس می‌کنم همه جا را می‌بینم.

او در پاسخ به این سوال که آیا از کار راضی هستید گفت: چاره ندارم و درآمدم کفاف نمی‌دهد. برای جهیزیه یک دخترم به قرض افتادم و خانه‌ام را فروختم و برای جهیزیه دختر دیگرم، نمی‌دانم باید چه کار کنم. می‌توان با این پول هم زندگی کرد اگر گوشت نخریم گردو نخریم و با سبزی زندگی کنیم.

صابر خراسانی در پایان خطاب به خیرین عنوان کرد: خواهشمندم به این قشر نگاه ویژه‌تری داشته باشید تا بتوانند زندگی خود را بگذرانند.

ویژه‌برنامه تلویزیونی «جاذبه» تولید مشترک شبکه افق و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی است که هرشب ساعت ۲۱ پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.