دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

مدیر امور بین‌الملل سازمان صداوسیما؛

تلویزیون اینترنتی اربعین، خلأ برنامه‌سازی در فضای مجازی را پُر کرد

تلویزیون اینترنتی اربعین

سینماپرس: فهیم دانش گفت: با راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی اربعین تلاش کردیم، برای فضای مجازی مردم کشورمان برنامه‌ داشته باشیم.

به گزارش سینماپرس، علی فهیم دانش مشاور رئیس سازمان و مدیر کل امور بین‌الملل صداوسیما، به خبرنگاران جوان، بیان کرد: از ۵ صفر تا پایان آن، برنامه‌های متعددی از تلویزیون اینترنتی اربعین پخش شد. خدا را شکر بازخوردهای بسیار خوبی از سوی مخاطبان دریافت کردیم. در برخی روزها رکوردهای بازدید بالایی را ثبت کردیم و در ایام اربعین، برنامه های ما حتی به یک و نیم میلیون بازدید رسید.

وی افزود: استقبال از تلویزیون اینترنتی اربعین نشان می‌دهد که چه شور و اشتیاقی در فضای مجازی و میان مخاطبان برای تعظیم شعائر اهل بیت (ع) وجود دارد. تدبیر رئیس سازمان صدا و سیما این بود که تلویزیون اربعین می‌تواند مخاطبانی در فضای مجازی ایجاد کند.

دانش در پاسخ به این سوال که چرا در کنار پخش از طریق فضای مجازی، برنامه‌های تلویزیون اربعین از طریق شبکه‌های سیما تقدیم مردم نشد، اظهار کرد: عزیزان ما در معاونت سیما و صدا برای تولید برنامه‌های فاخر در حوزه اربعین و مناسبت‌های ماه صفر زحمات زیادی کشیده بودند. از طرفی دفاتر سازمان صدا و سیما در عراق، سوریه و لبنان به برنامه سازی با همان شیوه سابق در فضای تلویزیون فکر می‌کردند. ما تلاش کردیم برای فضای مجازی مردم کشورمان و عاشقان حسینی در سراسر دنیا برنامه‌ داشته باشیم؛ می‌خواستیم خوراک مطبوعی برای فعالان فضای مجازی تولید کنیم. البته کاملاً از شبکه‌های تلویزیونی برای پخش این برنامه غافل نبودیم و بخش‌هایی از فعالیت‌های تلویزیون اربعین از طریق شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شد.

مدیر امور بین‌الملل سازمان صدا و سیما در پایان اضافه کرد: در جلساتی که با ریاست محترم سازمان صدا و سیما داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که رسانه ملی خلأ‌هایی در زمینه حضور در فضای مجازی دارد. نیاز مخاطب نه فقط از طریق تلویزیون بلکه از راه فضای مجازی نیز باید تأمین شود. ما نیز فعالیت‌های پیشین برنامه‌های تلویزیونی در فضای مجازی را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که تلویزیون اینترنتی اربعین می‌تواند برخی خلأ‌ها در فضای مجازی را پر کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.