سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶

فواد ایزدی؛

سینما از مهمترین ابزارهای اعمال نفوذ است

فواد ایزدی

سینماپرس: فؤاد ایزدی، استاد دانشگاه تهران و کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: کشورهای غربی در حوزه رسانه و تصویر ـ به ویژه سینما ـ توان بالایی دارند و توانسته‌اند فعالیت گسترده‌ای در این حوزه انجام دهند و روی کشورهای دیگر اثر بگذارند.

به گزارش سینماپرس، فؤاد ایزدی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران و کارشناس مسائل آمریکا و بین‌الملل با اشاره به خصومت ذاتی کشورهای غربی با محور مقاومت، به فارس گفت: کشورهای غربی خاصه آمریکا با افراد، ادبیات و شهداء مقاومت مشکل دارند و به همین دلیل بسیاری از افراد شاخص محور مقاومت مانند حاج قاسم سلیمانی را مورد هدف قرار می‌دهند.

وی، رسانه‌ و سینما را یکی از مهمترین ابزارهای اعمال نفوذ دانست و افزود: این کشورها از محور مقاومت تصویر منفی ارائه می‌دهند. کشورهای غربی در حوزه رسانه و تصویر خاصه سینما عملکرد مطلوب و توان بالایی دارند و توانسته‌اند فعالیت گسترده‌ای در این حوزه انجام دهند که هم مردم کشورهای خود و هم مردم دیگر کشورهای را تحت‌تأثیر قرار دهند.  

کارشناس مسائل آمریکا و بین‌الملل ادامه داد: امروزه نیاز است، محور مقاومت علاوه بر جبهه نظامی، در جبهه‌های فرهنگی و رسانه‌ای نیز فعالیت کند تا بتواند با دشمن مقابله‌به‌مثل کند.  

* آمریکا اشتباه بزرگی در شهادت سردار سلیمانی مرتکب شد

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: شهید سلیمانی یکی از افراد شاخص در محور مقاومت بود که آمریکا هزینه‌های بسیاری را برای مقابله او متحمل می‌شد. وقتی از آمریکایی پرسیدند که شما با هزینه نظامی هزار میلیارد دلاری و صدبرابر ایران چرا نمی‌توانید قدرت نفوذی برابر ایران در منطقه خاصه سوریه داشته باشید، آنان به نام سردار سلیمانی اشاره کردند و او را دلیل بر هم خوردن معادلات خود دانستند.  

ایزدی تصریح کرد: آمریکا اشتباه بزرگی در شهادت سردار سلیمانی مرتکب شد، چراکه نمی‌دانست سردار سلیمانی‌هایی زیادی هنوز در محور مقاومت حضور دارند، نمی‌دانست هنوز دوستان و معاونان سردار و از همه مهمتر رهبری که سردار را هدایت می‌کرد، حضور دارند؛ ضربه‌ای که استکبار از شهید سلیمانی بعد از شهادت خورد، بیش از ضربه‌ای بود که در زمان حیات آن شهید خورده بود.

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «مسابقه اصلی»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد، پژوهش، تحلیل» «فیلم به معنای مطلق» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.