چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

در دوره سی و سوم؛

فیلم‌های چهارمین روز جشنواره کودک

فیلم سینمایی «والدین امانتی»

سینماپرس: امروز و همزمان با چهارمین روز جشنواره سی‌وسوم فیلم‌های کودکان و نوجوانان، علاوه بر اکران آنلاین فیلم‌های منتخب، دو فیلم سینمایی «بچه گرگ‌های دره سیب» و «والدین امانتی» روی پرده خواهند رفت.

به گزارش سینماپرس، برنامه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در روز چهارم به شرح زیر اعلام شد.

در این رویداد فرهنگی که به دلیل شرایط کرونا به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود، فیلم‌های منتخب در سه پلتفرم فیلیمو، نماوا و تیوا از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ برای علاقه‌مندان نمایش داده می‌شود.

در روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه ۹۹ فیلم‌های «شماره ۲۹» به کارگردانی هادی رحیمی خواص به مدت ۱۰۴ دقیقه در پلتفرم فیلیمو ویژه نابینایان نمایش داده می‌شود. در بخش بین‌المللی نمایش ۵ انیمیشن «گربه‌ها در هلوآباد» به مدت ۸۷ دقیقه، «حیوانات بیسکویتی» به مدت ۹۱ دقیقه، «پرنسس یخی» با مدت زمان ۸۸ دقیقه، «سگ‌های قطبی» به مدت ۹۱ دقیقه و «کاپیتان شمشیردندان و الماس جادویی» به مدت ۸۵ دقیقه برنامه‌ریزی شده است. نمایش فیلم «خداحافظ سینما» ساخته یاسر احمدی به مدت ۸۶ دقیقه ویژه نابینایان نیز در این برنامه گنجانده شده است.

در این پلتفرم نماوا سه انیمیشن خارجی «حیوانات بیسکویتی» به مدت ۹۱ دقیقه، «سگ‌های قطبی» به مدت ۹۱ دقیقه و «کاپیتان شمشیردندان و الماس جادویی» به مدت ۸۵ دقیقه نمایش داده می‌شود. «شهر موش‌ها» به مدت ۷۸ دقیقه، «دزد عروسک‌ها» به مدت ۷۷ دقیقه، «گلنار» به مدت ۸۲ دقیقه، «آهوی پیشونی سفید» به مدت ۸۹ دقیقه و «مربای شیرین» به مدت ۹۲ دقیقه فیلم‌هایی هستند که علاقه‌مندان می‌توانند در چهارمین روز جشنواره در نماوا تماشا کنند.

شش فیلم خارجی «پسر ابری» به مدت ۷۷ دقیقه، «جیکوب، می‌می و سگ‌های سخنگو» به مدت ۶۵ دقیقه، «تنها» به مدت ۹۶ دقیقه، «چیری و چری» به مدت ۹۰ دقیقه، «راه طولانی شمال» به مدت ۸۵ دقیقه و «پسر و جهان» به مدت ۸۰ دقیقه در پلتفرم تیوا نمایش داده می‌شوند. در بسته پویانمایی‌های کانون هفت انیمیشن «این هم پول ماهی»، «توکا در قفس»، «زری زری کاکل زری»، «زندگی مورچه‌ها»، «قلب مترسک»، «کشاورز و ربات کیمیاگر»، «نقاشی رومی» به مدت ۹۵ دقیقه گنجانده شده است. برای بخش منتخب جشنواره بین‌المللی نیز فیلمی از هندوستان با نام «لبخند» به مدت ۳۰ دقیقه در نظر گرفته شده است. «خداحافظ سینما» به کارگردانی یاسر احمدی به مدت ۸۶ دقیقه آخرین فیلمی‌ست که در نماوا و ویژه ناشنوایان نمایش داده می‌شود.

برنامه کارگاه‌ها و پنل تولیدمشترک

در روز چهارم جشنواره سی‌وسوم کارگاه «مفهوم شخصیت در سینمای کودک با تمرکز بر سینمای کودک قزاقستان» در بخش بین‌الملل از ساعت ۱۱ تا ۱۳ و کارگاه «فیلم‌برداری ارزان با دوربین‌های دیجیتال» در بخش ملی از ساعت ۱۳ تا ۱۵ برگزار می‌شود.

این دو کارگاه از طریق تلویزیون تعاملی تیوا نیز پخش خواهد شد.

پنل تولید مشترک روز چهارم به سینمای هندوستان اختصاص دارد و از ساعت ۱۷ آغاز خواهد شد.

برگزاری کنفرانس خبری به صورت لایو در ساعت ۱۸ و ۲۱ برای اهالی رسانه و اجرای کنسرت نیز برنامه‌ریزی شده است.

برنامه اکران در «سینمافرهنگ»

بنابر برنامه منتشر شده در سایت جشنواره، علاوه‌بر برنامه‌های فوق «سینما فرهنگ» تهران به‌عنوان «خانه جشنواره» امروز چهارشنبه ۳۰ مهرماه میزبان اکران و برگزاری نشست رسانه‌ای دو فیلم «بچه گرگ‌های دره سیب» ساخته فریدون نجفی و «والدین امانتی» ساخته حسین قناعت خواهد بود.

عکس کنار خبر مربوط به فیلم «بچه گرگ‌های دره سیب» است.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۷ مهر تا ۲ آبان به دبیری «علیرضا تابش» برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.