چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی:

روند تولیدات تنها توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا امکان توقف دارد

سعید رجبی فروتن

سینماپرس: معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی اعلام کرد: تصمیم‌گیری درباره روند کار پروژه‌هایی که در این روزها مشغول فیلمبرداری و تولید هستند برعهده ستاد ملی مبارزه با کروناست.

به گزارش سینماپرس، در پی مبتلا شدن چند بازیگر به کرونا در روزهای گذشته، اظهارات و نگرانی‌های مطرح شد که بیماری به دیگر اعضای گروه‌های فیلمبرداری هم منتقل شده باشد و تعداد بیشتری از هنرمندان درگیر بیماری کوید شوند. این در حالی است که برخی از رعایت نشدن پروتکل‌ها در حین کار هم می‌گویند و همه این‌ها در کنار هم این سوال‌ها را به وجود آورد که در شرایط وخیم فعلی ناشی از شیوع کرونا آیا نظارتی بر پروژه‌های در حال تولید سینما و شبکه نمایش خانگی وجود دارد؟ و آیا وقتی اکران چندان جدی وجود ندارد، لزومی بر تولید، آن هم در روزهای اوج کرونا هست؟

پیگیری‌ها  نشان داد که از هیچ دستگاه و نهاد مربوطی مثل خانه سینما یا سازمان سینمایی نظارت خاصی اتفاق نمی‌افتد.

در این باره سعید رجبی فروتن - معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی - به ایسنا پاسخ داد: در طبق اعلامی که اردیبهشت ماه داشتیم تولیدات سینمایی با رعایت دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا مقابل دوربین می‌روند و ضروری است کلیه فعالیت‌ها براساس ضوابط اعلام ‌شده‌ی ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره واحدهای تولیدی انجام پذیرد و مسئولیت رعایت این ضوابط با تهیه کنندگان است.

او افزود: ضمن آنکه اعلام کردیم ایجاد شرایط برای رعایت دستورالعمل‌ها اعم از موارد مربوط به رفت و آمد گروه و فاصله‌گذاری حین فعالیت در زمره حقوق همکاران هر پروژه است که اطمینان داریم تهیه‌کنندگان محترم نسبت به اجرای آن‌ها اهتمام لازم را خواهند داشت.

رجبی فروتن همچنین گفت: در صورتی‌که ضوابط یادشده رعایت نشود، هر یک از همکاران می‌توانند مراتب را برای رسیدگی فوری به اداره کل نظارت بر تولید و یا خانه سینما اطلاع دهند تا ضمن رسیدگی، تصمیم درباره ادامه یا توقف فعالیت پروژه مورد نظر صورت پذیرد.

وی در عین حال تاکید کرد: روند تولیدات تنها توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا امکان توقف دارد و ما تابع تصمیم این ستاد هستیم.

*ایسنا

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.