شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

غلامحسین لطفی:

اکران فیلم مهمترین بخش تولید یک فیلم است/اگر موقع اکران به در بسته بخورید انگار کاری نکرده اید

غلامحسین لطفی در نشست خبری فیلم سینمایی «نارگیل»

سینماپرس: غلامحسین لطفی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: مسئولان امر به سینمای کودک و نوجوان که می‌رسند، آن را مانند یک بچه شوخی می‌گیرند.

به گزارش سینماپرس، غلامحسین لطفی بازیگر سینما و تلویزیون، درباره علت حمایت نکردن از سینمای کودک در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، گفت: یکی از دلایل حمایت نکردن از سینمای کودک را نبود بودجه اعلام می‌کنند که البته به نظر من قانع‌کننده نیست.

وی گفت: معمولاً پول‌ها و بودجه‌ها جای دیگری خرج می‌شوند و زمانی که مسئولان امر به سینمای کودک و نوجوان که می‌رسند، آن را مانند یک بچه شوخی می‌گیرند. فکر می‌کنند فیلم کودک ساختن یک کار بچه‌گانه است و نیاز به هزینه ندارد؛ در حالی که هزینه‌ ساخت فیلم‌ برای بزرگ و کوچک فرق نمی‌کند.  

این بازیگر اظهار کرد: به صنفی که دور هم جمع شوند و تهیه‌کننده‌ها را وادار کنند حضور پررنگ‌تر و برنامه‌ریزی درست‌تری در حوزه کودک و نوجوان داشته باشند، نیاز داریم. اصولاً باید همت پشت کار باشد که متأسفانه نیست و همه آن را شوخی می‌گیرند. در نتیجه با وضعیت فعلی در سینمای کودک و نوجوان روبرو شده‌ایم. کرونا هم بهانه است؛ قبل از شیوع کرونا هم فیلم‌های کودک و نوجوان بسیار کم ساخته می‌شد.

این بازیگر تصریح کرد: تبلیغات مناسب و فرهنگ سازی در حوزه سینمای کودک و نوجوان تأثیری مستقیم در حمایت از این سینما دارد. بچه‌ها و خانواده های آن‌ها هم بخصوص در شرایط فعلی، باید پول داشته باشند تا مرتب به سینما بروند.

لطفی گفت: زمانی مطلبی مربوط به سینمای چین مطالعه کردم که در آن نوشته بود، چینی ها برای وادار کردن بچه‌ها به فیلم دیدن قبل از حضور در مدرسه به صورت مجانی برای آن‌ها فیلم نمایش می‌دادند. پس از مدتی که به این کار عادت کردند، هزینه بلیت دریافت می شد. این طرح می‌تواند در کشور ما هم پیاده شود و بچه‌ها را هر زمانی که دوست داشتند به سینما ببرند و پس از عادت کردن، هزینه بلیت را از آنها بگیرند.

او حمایت از فیلم‌های کودک در بخش اکران را به عنوان اصلی‌ترین بخش تولید یک فیلم مطرح کرد و گفت: شما صد فیلم با هر هزینه‌ای بسازید؛ ولی اگر موقع اکران به در بسته بخورید انگار کاری نکرده اید. اکران فیلم مهمترین بخش تولید یک فیلم است که اگر به آن توجه نشود، خروجی و عواقب منفی زیادی خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.