شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛

نشست‌های «۳۷-۲۰»؛ آغازگر جشنواره کرونازده فیلم کوتاه تهران

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: سعید پوراسماعیلی از آغاز سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ۷ آبان و با برگزاری ۲۰ نشست تخصصی آنلاین در اینستاگرام خبر داد.

به گزارش سینماپرس، سعید پوراسماعیلی مدیر نشست‌های تخصصی جشنواره فیلم کوتاه تهران درباره جزییات این نشست‌ها گفت: امسال ۲۰ نشست تخصصی با عنوان «۳۷-۲۰» برگزار خواهد شد که این سری نشست‌ها در سه دوره قبلی جشنواره نیز تجربه شده و مورد استقبال بوده است.  

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های کرونا و شرایط ویژه امسال تصمیم گرفته شد که نشست‌ها به صورت مجازی و در قالب ارتباط آنلاین با اساتید در اینستاگرام برگزار شوند. همچنین استفاده از این نشست‌ها برای عموم قابل دسترس و رایگان است. در حالی که در سال‌های گذشته نیاز به ثبت نام برای حضور در جلسات بود و بعد از برگزاری، جلسات در قالب ویدیوهای آموزشی تدوین و منتشر می‌شد.  

معاون فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران توضیح داد: از هفتم آبان به مدت ۱۰ روز، روزانه دو نشست در ساعات ۲۰ و ۲۲ از اینستاگرام انجمن سینمای جوانان ایران به صورت ارتباط زنده برگزار خواهیم کرد. تعداد ۱۰ کارگاه در ارتباط با مدرسان بین‌المللی و۱۰ نشست در ارتباط با سینماگران و اساتید ایرانی برگزار خواهد شد.  

پوراسماعیلی درباره موضوعات نشست‌های تخصصی جشنواره سی و هفتم نیز بیان کرد: شورایعالی آموزش با همراهی معاونت تولید به تحلیل و ارزیابی فیلم‌های سال، فضای موجود برای تولید فیلم، نیازها و کمبودها در حوزه فیلم کوتاه پرداخته است که در نشست‌ها مورد تحلیل قرار می‌گیرد همچنین بخشی از موضوعات به تقاضای مخاطبان و درخواست مربیان و اساتید انتخاب شده اند. در واقع نیازسنجی موضوعی بر اساس کیفیت و کمیت تولیدات سال گذشته صورت گرفته است.  

وی درباره پلتفرم مورد استفاده برای برپایی نشست‌ها توضیح داد: با ارزیابی تمامی امکانات و ظرفیت‌های در دسترس، اینستاگرام را به عنوان پلتفرم اصلی اجرای نشست‌ها در نظر گرفته ایم. زیرا علاوه بر سهولت دسترسی برای علاقه مندان و اساتید بین المللی، فضایی برای تعامل و پرسش و پاسخ را نیز فراهم می‌کند.  

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با برگزاری نشست‌های تخصصی «۳۷-۲۰» از ۷ آبان آغاز می‌شود.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.