شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

کوروش تهامی:

وقتی کسی ادعای ساخت اثری هنری دارد باید در قبال نقدها هم انتقادپذیر باشد

کوروش تهامی

سینماپرس: بازیگر سریال «دل» گفت: در قبال نقدهای وارد شده بر سریال «دل» این را باید بگویم که این مجموعه در کل دچار تکرارهایی بود که به شخصه دلخواه من نبود، البته این تکرارها نظر سازندگان اثر بوده تا بتوانند به هر نحوی تعداد قسمت‌های سریال را بالا ببرند.

به گزارش سینماپرس، کوروش تهامی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر درگیر کار خاصی نیستم، البته برای حضور در چندین پروژه سینمایی صحبت‌های اولیه صورت گرفته منتها تمامی آن‌ها به دلیل شرایط تازه اوج گیری کرونا متوقف شده‌اند.  

وی درباره نقدهای وارد شده بر سریال «دل» افزود: تا جایی که به من مربوط می‌شود تمام سعی‌ام را برای حضور مثبت در این پروژه انجام دادم، من تمام تلاشم را کردم تا به بهترین شکل ممکن نقش نکیسا را به خوبی بازی کنم. با وجود اینکه نقش منفی بود، اما بازخوردهای بسیار خوبی را از ایفای این نقش دریافت کردم.  

بازیگر سریال «دل» با اشاره به سختی‌های ایفای نقش نکیسا در این سریال اضافه کرد: مردم طی گفتگوهای مستقیمی که با من داشتند از ایفای این کاراکتر توسط شخص بنده راضی بودند و این یعنی من کارم را در یک اثر به خوبی انجام دادم.  

وی در همین رابطه ادامه داد: در قبال نقدها هم این را بگویم که اثر در کل دچار تکرارهایی بود که به شخصه دلخواه من نبود، البته این تکرارها نظر سازندگان اثر بوده تا بتوانند به هر نحوی تعداد قسمت‌های سریال را بالا ببرند، اینکه چه سیاستی پشت این افزایش تعداد قسمت‌ها بوده نمی‌دانم و طبیعتا آن‌ها را تایید نمی‌کنم.  

بازیگر سریال «زیر تیغ» با اشاره به لزوم نقدپذیری از سوی سازندگان آثار شبکه نمایش خانگی افزود: هنر امری نقدپذیر است، زیرا با سلیقه‌های متفاوتی روبرو می‌شود، هنر همواره مخاطبان فراوانی دارد و طبیعتا با سلایق مختلفی هم برخورد می‌کند، شاید سخت باشد که یک هنرمند همه سلیقه‌ها را پاسخگو باشد، اما برخی اتفاقات در برخی آثار هنری می‌افتد که به طور مشهود اشتباه است و باید از آن نوع از اتفاق جلوگیری شود، تکرارهای بی مورد در سریال «دل» هم از جمله اتفاقاتی است که نباید دیگر اتفاق بیفتد. وی در همین راستا تاکید کرد: وقتی انتقادی به طور وسیع به یک اثر هنری وارد می‌شود باید آن را جدی گرفت، زیرا اگر بخواهیم با بی اعتنایی از آن بگذریم در آثار بعدی دیگر مخاطبان به ما اعتماد نکرده و آثارمان را نگاه نمی‌کنند. اگر بر سریال «دل» انتقادی وارد شده که شخصی نبوده و در قبال اثر رخ داده باید آن را پذیرفت. وقتی نقدی به تعالی یک اثر هنری کمک کند باید به آن‌ها توجه و از آن‌ها استفاده کرد.  

تهامی با اشاره به اینکه بازیگران نمی‌توانند در کیفیت کلی اثر دخالتی داشته باشند افزود: نقد در قبال پایان آثار شبکه نمایش خانگی و یا به قول معروف کش دار شدن آن در مورد تعداد زیادی از آثار اتفاق افتاده است. ما باید بر سازندگان این نقد را وارد کنیم که اگر می‌خواهید مخاطبان تا پایان همراهتان باشند باید اصولی را رعایت کنید، وقتی کسی ادعای ساخت اثری هنری دارد باید در قبال نقدها هم انتقادپذیر باشد.  

وی در همین راستا افزود: به نظر من این مخاطبان هستند که ادامه یک اثر را ممکن می‌سازند، وقتی یک اثر با نقدهای فراوان روبرو می‌شود و باز هم مخاطبان آن را خریداری می‌کنند، به نوعی به سازنده اجازه می‌دهند تا اثر را با هر کیفیتی که دوست داشت بسازد.  

بازیگر فیلم «کروکودیل» با اشاره به اینکه بازیگران تا چه حد می‌توانند بر کلیت یک اثر تاثیر داشته باشند اضافه کرد: به طور معمول بازیگر با فیلمنامه روبرو می‌شود، اگر سازندگان یک اثر هنر کنند در ابتدا فیلمنامه را به طور کامل به بازیگر می‌رسانند، در این شرایط بازیگر می‌تواند برخی نکات را به سازندگان گوشزد کند و در نهایت هم صرفا به درست بودن بازی خودش دقت داشته باشد.  

وی با تاکید بر اتفاقاتی که در میانه‌های روند تولید آثار شبکه نمایش خانگی رخ می‌دهد، افزود: به طور معمول یک سریال در روند تولید تغییرات فراوانی را تجربه می‌کند و این تغییرات به هیچ وجه دست بازیگران نیست، در ابتدای هر پروژه به بازیگران وعده‌های فراوانی در قبال کیفیت یک اثر داده می‌شود، اما وقتی یک بازیگر در میانه‌های راه متوجه اشتباه سازندگان می‌شود نمی‌تواند به راحتی پروژه را ترک کند، زیرا توهین به مخاطب بوده و به هیچ وجه اخلاقی نیست، به همین بازیگر دلیل مجبور می‌شود تا حداقل نقش خودش را به بهترین نحو بازی کند تا مخاطبان از ان لذت ببرند.  

تهامی در همین رابطه خاطرنشان کرد: از نظر من مخاطبان باید خودشان به سازندگان بفهمانند که یک اثر را دوست دارند یا نه. نخریدن یک اثر هنری که مورد نقد قرار گرفته احترام گذاشتن به خود است، مخاطب می‌تواند به سازندگان بفهماند که باید از خط فعلی تولید آثار خارج شوند و آثاری با مضمون درست و استاندارد تولید کنند.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.