یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳

در سن ۶۷ سالگی؛

«عمو راستگو» برنامه های کودک و نوجوان درگذشت

حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو

سینماپرس: حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو کارشناس حوزه تعلیم و تربیت که بچه‌ها به عنوان «عمو راستگو» می‌شناختنش، در گذشت.

به گزارش سینماپرس، حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو کارشناس حوزه تعلیم و تربیت سال ۱۳۳۲ هجری شمسی در شهر مشهد به دنیا آمد. او در سال دوم دبیرستان به حوزه علمیه مشهد وارد و سطح را در مشهد و تتمه سطح و دروس خارج حوزه را در قم گذراند. او مبتکر برنامه ویژه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان به صورت کلاس، اردو، دروس کلاسیک برای مربیان پرورشی، مراکز تربیت معلم، حوزه‌های علمیه و صدا و سیمای جمهوری اسلامی بود. (برنامه‌های بازی با کلمات، راز دایره ها و ...)

تحقیقات او در زمینه‌های عقاید، تعلیم و تربیت، روانشناسی، اخلاق، احکام، تاریخ، قصص قرآن، قصص کودکان و نوجوانان، مشاوره و راهنمایی، تفسیر قرآن، مسائل اجتماعی، ادبیات عرب، ادبیات فارسی، شعر و برنامه‌ریزی درسی است.

راستگو سال‌ها مدیریت مرکز مربی کودکان در حوزه علمیه و همچنین به مدت ۳۵ سال اجرای برنامه‌های متعدد تلویزیونی برای کودکان را برعهده داشت. او پس از تحصیل علوم حوزوی تا خارج فقه و اصول به فعالیت در زمینه کلاس‌های ویژه کودکان و برپایی اردو پرداخت. راستگو در ده‌ها کشور آسیایی، آفریقایی و اروپایی به اجرای برنامه پرداخت.

خبرگزاری سینماپرس در گذشت این مربی کودک و نوجوان را به خانواده ایشان تسلیت عرض می کند.

در همین راستا عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملی درگذشت حجت الاسلام محمدحسن راستگو از کارشناسان مسائل کودک و نوجوان را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت رئیس رسانه ملی بدین شرح است:

«انالله و اناالیه راجعون

درگذشت حجت الاسلام محمدحسن راستگو، راوی صادق و صمیمی بچه‌های ایران اسلامی را تسلیت می‌گویم.

این روحانی وارسته با ابتکارهای خویش در حوزه تعلیم و تربیت به چهره‌ای ماندگار میان نسل‌های بعد از انقلاب اسلامی تبدیل شد.

از درگاه خداوند تعالی برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.»

نظرات

  • فاطمه ۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۰۸:۲۱
    0 0
    در جوار رحمت الهی در ارامش بیارمد. انسانی خلاق و صدیق بود .

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.