سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳

بر اساس رده‌بندی باکس آفیس ژاپن؛

«شیطان کُش» پرفروش شدن انیمه تاریخ ژاپن شد

انیمه «شیطان کُش: کیمتسو نو یائیبا»

سینماپرس: حکمفرمایی تقریبا ۲ دهه‌ای هایائو میازاکی بر فراز رده‌بندی باکس آفیس ژاپن با پرفروش شدن انیمه «شیطان کُش» بالاخره به پایان رسیده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم انیمه بلاکباستر «دیو کش: کیمتسو نو یائیبا» در آخر هفته‌ای که گذشت تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ باکس آفیس ژاپن شد و فیلم کلاسیک محبوب «شهر اشباح» یا «Spirited Away» محصول ۲۰۰۱ میازاکی را به رتبه دوم فرستاد.

«دیو کش» تا پایان آخر هفته توانست ۳۲.۴۷ میلیارد ین (۳۱۳.۹ میلیون دلار) بفروشد و از ۳۱.۶۸ میلیارد ین «شهر اشباح» پیشی بگیرد. این فیلم که در تابستان ۲۰۰۱ اکران شد ۳۰.۸ میلیارد ین فروخته بود اما در تابستان گذشته یک بار دیگر اکران شد و کمی به فروش کل خود اضافه کرد.

«دیو کش» یکی از معدود نقاط روشن در سالی سخت برای صنعت فیلم جهانی بوده و از زمان اکران خود در شانزدهم اکتبر تا به حال تمام رکوردها را شکسته که از جمله آنها می‌توان از بزرگ‌ترین فروش روزانه با ۱.۲ میلیارد ین یا ۱۱.۳ میلیون دلار و بزرگ‌ترین آخر هفته اکران اولیه با ۴.۶ میلیارد ین یا ۴۴ میلیون دلار نام برد.

«دیو کش» همچنین تبدیل به سریع‌ترین فیلم ژاپنی شد که توانسته به مرز ۱۰ میلیارد ین و ۱۰۰ میلیون دلار فروش برسد و آن را فقط در ۱۰ روز پشت سر گذاشت. این انیمیشن توانست در فرمت آی‌مکس هم رکوردشکن شود و با ۲۱ میلیون دلار فروش بیشترین میزان مقبولیت را در تاریخ این فرمت در ژاپن کسب کند.

این فیلم بر پایه مانگای محبوب سال ۲۰۱۶ هنرمندی ژاپنی به نام کویوهارو گوتوگه ساخته شده است، اما این داستان بعد از اینکه تبدیل به سریالی انیمه برای تلویزیون شد توانست تبدیل به یک پدیده عمومی شود. محبوبیت سریال که هم در ژاپن و بعداً در نت‌فلیکس پخش شد، باعث شد مجموعه مانگا به شدت پرفروش شود و تا دسامبر بیش از ۱۲۰ میلیون نسخه بفروشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.