چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی:

کمک هزینه تأیید شده توسط شورای حمایت برای اجرای عمومی آثار، کسر نخواهد شد

تله تئاتر

سینماپرس: مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی با اشاره به اینکه مبلغ کمک هزینه آثار جشنواره تئاتر فجر از مبلغ کمک هزینه اجرای عمومی کسر نمی‌شود اعلام کرد قسط اول کمک هزینه جشنواره امروز ۱ بهمن پرداخت می‌شود.

به گزارش سینماپرس، تئاتر ایران طی یک سال گذشته و به دلیل شیوع ویروس کرونا وضعیت متفاوت و سختی را نسبت به گذشته تجربه کرد. در این یک سال فعالیت‌های تئاتری به دلیل محدودیت‌های اعمال شده و تعطیلات کرونایی مختل شد و گروه‌ها به صورت مقطعی به اجرای محدود آثار خود پرداختند.

در این شرایط وضعیت مالی هنرمندان و گروه‌های تئاتری بدترین شرایط ممکن را در ۴ دهه گذشته داشت.

از هفته جاری و با لغو تعطیلی‌های کرونایی تئاتر، اجراهای نمایشی از سر گرفته می‌شود و برخی گروه‌های متقاضی با در نظر گرفتن ظرفیت ۵۰ درصدی به اجرای آثار خود در سالن‌های دولتی و خصوصی تئاتر می‌پردازند.

در شرایط موجود سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر نیز قرار است به صورت مجازی و بخشی از آن به صورت حضوری برگزار خواهد شد و برخی آثاری که به اجرای عمومی می‌پردازند در این دوره از جشنواره نیز حضور داشته و روی صحنه می‌روند.

یکی از موضوعات مطرح شده طی این روزها که به دغدغه‌ای مضاعف برای گروه‌های تئاتری تبدیل شده این است که کمک هزینه در نظر گرفته شده برای آثاری که در جشنواره تئاتر فجر حضور دارند از میزان کمک هزینه تعیین شده برای اجرای عمومی آنها کسر می‌شود.

در شرایطی که هزینه تولید تئاتر بالاست و طی یک سال گذشته فعالیت‌های تئاتر تعطیل بوده، اجراهای تئاتری نیاز به حمایتی مضاعف برای به صحنه رفتن دارند.

رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی درباره موضوع مطرح شده بین گروه‌های تئاتری، به مهر گفت: در سرفصل اعتبارات ما شورای حمایت از آثار نمایشی و جشنواره تئاتر فجر ۲ مقوله جدا از هم هستند و ساز و کار شورای حمایت برای تولیدات صحنه‌ای با جشنواره متفاوت است.

وی تأکید کرد: سقف کمک هزینه‌ای که برای حمایت از آثار حاضر در جشنواره تئاتر فجر در نظر گرفته شده از کمک هزینه تأیید شده توسط شورای حمایت برای اجرای عمومی آثار، کسر نخواهد شد و ۲ حمایت مجزا از هم است.

بصیرت یادآور شد: در شرایطی که طی اکثر ماه‌های یک سال گذشته فعالیت‌های تئاتری تعطیل بوده، از هنرمندان و گروه‌های تئاتری حمایت حداکثری را خواهیم داشت.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی در پایان سخنان خود تصریح کرد: قسط اول کمک هزینه در نظر گرفته شده برای آثار سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر امروز چهارشنبه ۱ بهمن پرداخت می‌شود و هفته آینده نیز قسط اول گروه‌های حاضر در جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک پرداخت خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.