شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

سومین روز از سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛

ار حضور دبیر جشنواره «ملی فجر» تا «جهانی فجر» در «ایرانمال»/موسوی: سینمای کوتاه مغفول واقع شده است!

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: سومین روز از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران در حالی پیگیری شد که سالن‌های سینما بعد از مدت‌ها دوباره شاهد استقبال فیلمسازان و علاقه مندان به سینما شدند و میزبانان آنلاین جشنواره از پربازدیدترین روزهای خود را سپری کردند.

به گزارش سینماپرس، سومین روز از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران(جمعه ۳ بهمن) با استقبال فیلمسازان از آثار این رویداد همراه بود تا شلوغ‌ترین روز جشنواره را تا به اینجای کار رقم بزند.

با وجود اکران آنلاین آثار حاضر در این رویداد سینمایی، عده‌ای از فیلمسازان ترجیح دادند تا در روز تعطیل جمعه  به جای تماشای فیلم‌ها از قاب گوشی‌های موبایل و لپ‌تاپ، به پردیس ایران‌مال محل برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران بیایند و از نزدیک این جشنواره را پیگیری کنند. به همین ترتیب سالن‌های سینما بیش از هر روز دیگر شاهد حضور سینماگران البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود.

پس از بازدید محمد مهدی عسگرپور دبیر سی و نهمین جشنواره جهانی فیلم فجر در سومین روز از برگزاری جشنواره در روز سوم سیدمحمد مهدی طباطبایی‌نژاد دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر مهمان جشنواره شد تا از نزدیک در جریان روند برگزاری این رویداد قرار بگیرد.

وی در این بازدید سینمای کوتاه را سینمای آینده خواند و بیان کرد: معتقدم اگر کسی بخواهد به سینما توجه کند و اگر مدیری می خواهد برای سینما ارزش قائل باشد باید مرکزیت توجه خود را بر سینمای کوتاه معطوف کند، چراکه سینمای کوتاه سینمای آینده است و بچه هایی که در سینمای بلند ایران در جشنواره های جهانی نام سینمای ایران را پر آوازه کرده اند از پایگاه سینمای کوتاه وارد این عرصه شده اند.

 احمد مسجد جامعی مهمان دیگر روز سوم جشنواره بود که بر مهجور ماندن سینمای کوتاه تاکید کرد.

وی ضمن دیدار با سیدصادق موسوی دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران عنوان کرد که سینمای کوتاه مغفول واقع شده است و با وجود اینکه در میان سینماگران شناخته شده‌تر از بسیاری از گونه‌هاست، اما به آن کمتر پرداخته شده است.

سومین روز از برگزاری فیزیکی جشنواره فیلم کوتاه تهران در حالی سپری شد که آماری از مخاطبان آنلاین این رویداد هم اعلام شد، طبق این آمار تا پایان دومین روز بیش از ۸ هزار نفر از سامانه‌های اکران آنلاین جشنواره بازدید کرده‌اند.

اگر می‌خواهید در جریان نقد و بررسی آثار این رویداد هم قرار بگیرید می‌توانید نشست‌های آنلاین جشنواره را در ساعت‌های ۱۱:۳۰، ۱۴، ۱۶ و ۱۸ از سامانه‌های برخط هاشور، ودیو و تیوال و لایو صفحه اینستاگرام انجمن سینمای جوانان ایران پیگیری کنید.

نمایش فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱ تا ۵ بهمن‌ماه ۹۹ در پردیس سینمایی ایران مال تهران برقرار بود. این رویداد به دبیری سید صادق موسوی فردا ششم بهمن‌ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.