چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر:

بودجه «تئاتر فجر ۳۹» پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مصوب شده است

نشست خبری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر

سینماپرس: نشست رسانه‌ای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر صبح امروز چهارشنبه ۸ بهمن در تالار رودکی آغاز شد.

به گزارش سینماپرس، نشست رسانه‌ای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با حضور حسین مسافرآستانه دبیر و تعدادی از مدیران این دوره از جشنواره، صبح امروز چهارشنبه ۸ بهمن در تالار رودکی برگزار شد.

این نشست رسانه‌ای با قرائت کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و با حضور حسین مسافر آستانه دبیر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر، سیدوحید فخر موسوی رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اداره‌کل هنرهای نمایشی و تعدادی از مدیران ستادی جشنواره شروع شد.

حسین مسافرآستانه در ابتدای سخنان خود گفت: اهمیت، ضرورت و نقش هنر، خاصه هنر تئاتر در جریان‌های مختلف بشری تأثیرگذار بوده و از گذشته‌های دور تاکنون تئاتر و موسیقی برای آرامش بخشیدن به جامعه مؤثر بوده و هستند. امروز با شرایط سخت و طاقت‌فرسایی مواجهیم. در این وضعیت که تئاتر در کشور ما نتوانسته اجرای عمومی داشته باشد و به التیام روحی و روانی مردم کمک کند، اما بازهم دست از کار نکشیده است.

گروه‌های تئاتری در شرایط سخت در صحنه ماندند

وی افزود: در این شرایط گروه‌های تئاتری به عنوان ایثارگران فرهنگی دست از همراهی و امیدبخشی به مردم نکشیدند و در صحنه حضور داشتند.

مسافرآستانه تأکید کرد: جشنواره تئاتر فجر فرصتی است که ایثارگران فرهنگی نتیجه فعالیت و عملکرد خود را روی صحنه ببینند.

در این بخش از نشست به دلیل ارتباط و پخش زنده از طریق شبکه خبر، دبیر جشنواره به ارائه گزارشی آماری درباره روند برگزاری مدنظر و بخش‌های مختلف جشنواره پرداخت.

دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در ادامه با بیان اینکه ما در شرایط خیلی‌خیلی سختی هستیم، یادآور شد: تجربه برگزاری دوره‌های گذشته جشنواره برای ما کارایی نداشت و گویی از صفر کار را شروع کردیم. وقتی برگزاری جشنواره را پذیرفتیم گمان نمی‌کردیم که چه مسیر سخت و غیرقابل پیش‌بینی پیش‌رو داریم. گمان می‌کردیم فقط اجراهای گروه‌های مقیم شهرستان به صورت آنلاین پخش می‌شود ولی وقتی بحث اجرای حضوری پیش آمد هم به لحاظ بودجه و هم فراهم کردن شرایط، همه چیز سخت شد.

تست کرونای رایگان همه گروه‌های شهرستانی

وی تصریح کرد: با همکاری وزارت بهداشت تمام گروه‌های تئاتری شهرستان که قرار است در جشنواره حضور پیدا کنند، تست رایگان کرونا شده‌اند تا با آرامش خاطر جشنواره را برگزار کنیم. ۲۰۰ نفر اعضای ستادی جشنواره در تهران نیز تست کرونا داده‌اند. البته باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم و در سالن‌های کوچک میزبان تماشاگر نخواهیم بود.

مسافرآستانه در بخش دیگری از نشست اظهار کرد: بخش «سرباز انقلاب» با محوریت موضوع شهید سردار حاج قاسم سلیمانی با مشارکت و حمایت معاونت فرهنگی بنیاد شهید برگزار می‌شود و این موضوع بسیار مهم است زیرا باید به قهرمان‌ها و چهره‌های ملی به درستی پرداخته شود. امیدوارم این جریان از جشنواره سی و نهم و با بخش «سرباز انقلاب» آغاز شود.

هیچ کارت مهمانی صادر نکرده‌ایم

در ادامه محسن حسن‌زاده مدیر روابط عمومی جشنواره سی و نهم تأکید کرد: در این دوره به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیچ کارت مهمان و وی آی پی صادر نکردیم. حضور در سالن‌ها تنها با ارائه بلیت امکان‌پذیر است. در سالن اصلی تئاتر شهر، تالار وحدت، ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر و تالار حافظ به تعداد محدود پذیرای تماشاگران و فروش گیشه حضوری خواهیم بود.

وی افزود: پخش مجازی آثار جشنواره از ۱۴ بهمن و با ۳ روز تأخیر از آغاز جشنواره انجام می‌شود. تیوال، نمایش نت و تلویزیون تئاتر ایران ۳ پلتفرم پخش مجازی اجراهای حاضر در جشنواره هستند.

سپس مسافرآستانه با بیان اینکه برای انتخاب آثار هر بخش از چهره‌های مطرح تئاتر هر استان و شهرستان بهره بردیم، افزود: این کار را انجام دادیم تا بگوییم فقط تمرکزمان بر تهران نیست.

همایون علی‌آبادی از منتقدان تئاتر، اختر تاجیک از عکاسان با سابقه، بهرام ابراهیمی از بازیگران با سابقه تئاتر و جمشید داورپناه از خراسان شمالی به عنوان هنرمند پیشکسوت، چهره‌هایی هستند که طبق گفته مسافرآستانه در مراسم اختتامیه جشنواره سی و نهم مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

بودجه «تئاتر فجر ۳۹» پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مصوب شده است

دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در ادامه درباره بودجه جشنواره یادآور شد: بودجه جشنواره ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مصوب شد و بر این اساس فعالیت‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.

وی درباره امنیت آثار جشنواره در فضای مجازی گفت: آثار تا ۲۴ ساعت حق پخش دارند و بعد از آن از روی پلتفرم‌های مجازی پخش نمی‌شوند. این ۲۴ ساعت پخش در فضای مجازی فرصتی تبلیغاتی برای گروه‌ها و ما است.

مسافرآستانه با بیان اینکه تمام تمهیدات بهداشتی را رعایت می‌کنیم تا مشکلی پیش نیاید، متذکر شد: اگر در گروه یا اجرایی بیماری رخ دهد و مشکلی پیش بیاید حتماً با نظر متخصصان وزارت بهداشت درباره وضعیت پیش آمده تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

این گزارش در حال به‌روز رسانی است…

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.