سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲

در نشست خبری «ابلق» عنوان شد؛

آبیار: این فیلم آیینه جامعه است/ «ابلق» متعلق به همه دنیا و چالشی برای فکر کردن است!/ هیچ وقت روی موج فیلم های قبلی ام نمی ایستم!

نرگس آبیار

سینماپرس: نشست خبری فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار با اجرای محمود گبرلو در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس هوتن شکیبا در ابتدای این نشست گفت: کسی نیست که سیمرغ را دوست نداشته باشد؛ امیدوارم فیلم خوب دیده شود.

الناز شاکردوست نیز اظهار داشت: برای من مهم بود که صدای زنانی باشیم که دستشان به جایی بند نیست و اگر تأثیرگذار باشیم بهترین جایزه است.

نرگس آبیار با انتقاد از صدای سالن برج میلاد گفت: این سالن صدایش اکو دارد و بسیار صداها نامفهوم است و باید سیستم صدای سالن اصلاح شود.

گلاره عباسی نیز نقش خود را پر چالش خواند و گفت: کار کردن با خانم آبیار جذاب و دلنشین است؛ برای من این نقش متفاوت بود. فضایی بود که تاکنون از من دیده نشده بود. امیدوارم این نقش باورپذیر شده باشد. من یک ۱۰ کیلویی برای این نقش اضافه وزن پیدا کردم که همچنان با من همراه است.

آبیار در ادامه نشست گفت:  این فیلم آیینه جامعه است؛  کاراکتر اصلی سکوت می کند و مصلحت را انتخاب می کند اما در زیر موش ها زندگی می کنند و همان شرایط حاکم است. راحله انتخاب می کند که دروغ بگوید. جبر او را وادار به دروغ نمی کند.   «ابلق» متعلق به همه دنیا و چالشی برای فکر کردن است.

وی افزود: نماد در فیلم های من همیشه وجود دارد. نماد در فیلم های من تنیده شده است و گل درشت نیست؛ اشیاء کاراکتر دارند و در فیلم تفسیر ایجاد می کنند. من این عناصر را در فیلم هایم دارم. فیلمنامه بارها بازنویسی شد. من دوست دارم کارهای اقتباسی انجام دهم و در این فیلم هم فیلمنامه اولیه را دوست داشتم که در بازنویسی ها نگاه خودم اضافه شد.

آبیار خاطرنشان کرد: ما برای بازیگران گریم های مختلفی را تست کردیم و برای خانم عباسی ابزاری را اضافه کردیم تا فک شان جلو بیاید.

آبیار نیز در خصوص لوکیشن اظهار داشت: فیلمنامه در زورآباد که طبقات محروم در آن زندگی می کنند اتفاق می افتاد. ما سعی کردیم فضا نزدیک به زورآباد باشد و برای لوکیشن ساخت و ساز کردیم. این زورآباد در همه شهرها هست. یک ناکجا آباد است در حاشیه یک شهر مدرن!

گرزیان فیلمنامه نویس «ابلق» گفت: این فیلم در خصوص‌ رنج انسان است و دغدغه من همیشه پرداختن به این موضوعات بوده و خواهد بود.

آبیار ادامه داد: این شرایط برای خیلی زنان و یا حتی مردان هم وجود دارد؛ زنان به دلیل آسیب پذیری و معاش شان انتخاب می‌ کنند که مصلحت را پیشه کنند و این شرایط پیچیده انسانی است. من هیچ وقت روی موج فیلم های قبلی ام نمی ایستم و همیشه خودم را می شکانم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.