جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱

در نشست خبری «مامان» عنوان شد؛

انیسی: فیلم در راستای نگاه مجید برزگر است/ برزگر: من نقشی در فیلمنامه نداشتم!

نشست خبری فیلم سینمایی«مامان»

سینماپرس: نشست خبری فیلم سینمایی «مامان» به کارگردانی آرش انیسی با اجرای محمدرضا مدقق در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس آرش انیسی کارگردان این اثر اظهار داشت: من سال ها در پی ساخت فیلم بلند بودم؛ یک بار به این نتیجه رسیدم که باید یکی از فیلمنامه هایم را انتخاب کنم و تا انتها پیگیرش باشم. من فیلمنامه «مامان» را دوست داشتم و با کمک دوستان سر فرصت آن را ساختیم.

مجید برزگر تهیه کننده این فیلم نیز اظهار داشت: روزهای زیاد گذشته از زمانی که قرار بود این کار ساخته شود. فیلمنامه دقیق و جذاب با شخصیت پردازی دقیق و درست باعث شد من این کار را تولید کنم.  

رویا افشار نیز در خصوص کاراکتر خود در این فیلم گفت: شخصیت مامان مقتدر است و در عین حال بسیار مهربان؛ در این ملک مادران همه مهربان هستند؛ این نقش را دوست داشتم و خوشحالم که در این فیلم حضور داشتم. من تمام تلاشم را می کنم تا نقش های تکراری بازی نکنم. 

کارگردان فیلم در خصوص اینکه چرا کاراکتر اصلی فیلم چند اسم دارد گفت: در جنوب کسانی که کارمند پتروشیمی بودند به دلیل حضور خارجی ها یک اسم غربی هم داشتند به همین دلیل نسرین به نانسی بدل شده بود.

وی افزود: اگر آقای برزگر نبودند این فیلم در هیچ صورتی ساخته نمی شد؛ ایشان سلیقه ای دارند و هر فیلمنامه ای را انتخاب نمی کنند؛  ایشان کاملا افق خود را می دانند و فیلم در راستای نگاه شان بوده تا قبول کردند این کار را بسازند.

برزگر ادامه داد: من نقشی در فیلمنامه نداشتم؛ برخی دنبال حواشی هستند. من از آقای حمیدی مقدم که باعث شد این فیلم ساخته شود تشکر می کنم. یک گنجینه در اختیار من بود برای ساخت این فیلم، عوامل فیلم هر آنچه داشتند گذاشتند تا این فیلم ساخته شود. ما تماشاگر خاص خود را داریم و چیزی که مشهور فیلم پرفروش است برای من متر و معیار نیست.

کارگردان در پاسخ به دو سؤال که خبرنگاری پرسید چرا همه تلخی‌ها و مشکلات در فیلم به گردنِ جریان انقلاب افتاد و یا چرا مامان فیلم خودکشی می‌کند و همچنین قصه برخلاف مادرهای ایرانی، مادرِ را مقابل فرزندانش قرار می‌دهد،‌تأکید کرد: من فکر نمی‌کنم مامان خودکشی کرده باشد ما تنها یک اتوبوس آتش گرفته را می‌بینم مامان یکی از شخصیت‌های این جامعه است در این اثر می‌بینم که شوکی به او وارد شده، یک زمین دارد و این زمین تنها نقطه امیدی است تا به خوشبختی که مدنظرش است برسد. مامان نمی‌خواهد جلوی فرزندانش بایستد بلکه می‌خواهد آن‌ها را خوشبخت کند.

انیسی توضیح داد: روایتی که اینجا مطرح می‌شود بر اساس دنیای کاراکترهاست ساخته شدن «مامان» ضروری بود ما ناگزیر از قضاوت هم هستیم چنین این فیلم‌هایی کمک می‌کنند تا با شناخت بیشتری این قضاوت را انجام بدهیم تا شاید این کار هزینه قضاوت را کمتر کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.