یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳

محمد درمنش:

اکران بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در خارج از کشور، یک شوخی است/نمایش در چند جشنواره و سالن را نمی‌شود اکران جهانی نامید

محمد درمنش در نشست فیلم معبد جان به کارگردانی محمد درمنش

سینماپرس: محمد درمنش درباره اکران «آن شب» گفت: قصه و فرم فیلم، به نحوی است که اتفاقاً در سالن با ظرفیت کمتر بهتر جواب می‌گیرد. قصه دلهره‌آور است و ظرفیت یک‌سوم سالن‌ها را به نفع جذب مخاطب می‌دانم.

به گزارش سینماپرس، سالن‌های سینمایی پس از اتمام دوره سی و نهم جشنواره فیلم فجر همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و به نظر با ورود فیلم‌های جدید، دیگر سالن‌های خاموش نیز بازگشایی شوند. هم‌اکنون «شنای پروانه»، «اینجا هم باران می‌بارد» و «دیدن این فیلم جرم است» از آثار تازه‌ای هستند که سالن‌ها را فعال نگه داشته‌اند و طی روزهای آینده هم فیلم‌های جدیدی همچون «آن شب» به روی پرده عمومی می‌رود.

این فیلم که محصول مشترک ایران و کمپانی هالیوودی است، اکران بین‌المللی خود را نیز در حال حاضر دنبال می‌کند و اینگونه در روزهایی همزمان با اکران جهانی، به جمع فیلم‌های اکران در ایران اضافه خواهد  شد.

برای «آن شب» از قبل برنامه داشتیم؛ تحت تأثیر جشنواره نبودیم

محمد درمنش، تهیه‌کننده این فیلم سینمایی درباره روند توزیع «آن شب»  به آنا گفت: ما از اول قرار داشتیم این فیلم را ۱۵ آذرماه و حتی قبل از اکران جهانی آن در ایران روی پرده بفرستیم تا بازخوردها را ببینیم و بعد به نمایش بین‌المللی آن از ۲۹ ژانویه اقدام کنیم. با این حال ماجرای شیوع کرونا و تعطیلی سینماهای داخلی، باعث شد که ماجرا را برعکس کنیم؛ یعنی اول «آن شب» را به سمت پخش بین‌المللی و ایالت متحده بردیم.

تا به الان اکران جهانی «آن شب» شروع خوبی داشته و جواب هم گرفته؛ یعنی مخاطب به سالن رفته و راضی هم برگشته است.  همین استقبال باعث شد برای اکران داخل ایران نیز انگیزه بگیریم.

وی افزود: این اثر سینمایی هم‌اکنون در ۵۰  کشور فروش و پیش‌فروش داشته و به‌زودی هم به سینماهای ایران می‌رسیم. بنابراین اکران «آن شب» در این زمان در سینماهای کشور،  ارتباطی هم به استقبال مردم از سالن‌های اکران مردمی جشنواره فجر ندارد.

سینما همچنان محل امن است

درمنش در عین حال تأکید داشت: البته شخصاً معتقدم که سالن‌های مردمی جشنواره شرایط خوبی داشتند و نشان دادند که سینما در اپیدمی کرونا بازهم می‌تواند محل امنی برای مخاطب باشد.

این تهیه‌کننده سینما درباره اکران جهانی آثار ایرانی یادآور شد: اکران بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در خارج از کشور، یک شوخی است چون نمایش یک فیلم در چند جشنواره و سالن را نمی‌شود عنوان اکران جهانی داد. ما در «آن شب» سعی کردیم به واقع سراغ پخش بین‌المللی آن برویم.

وی اینگونه نیز توضیح داد: هم‌اکنون حدود ۳۵ درایوین سینما و ۳۰ سینما اکران عمومی «آن شب» را مشغول کار دارند. البته در آمریکا همچنان بسیاری از سینماها تعطیل است اما باز هم سعی می‌کنیم از ظرفیت‌های ممکن استفاده لازم را برای توزیع فیلم ببریم.

اکران کردیم،  جواب هم گرفتیم

درمنش با اشاره به استقبال احتمالی از این فیلم در خارج از کشور عنوان کرد: تا به الان اکران جهانی «آن شب» شروع خوبی داشته و جواب هم گرفته؛ یعنی مخاطب به سالن رفته و راضی هم برگشته است.  همین استقبال باعث شد برای اکران داخل ایران نیز انگیزه بگیریم. ضمن اینکه استقبال از جشنواره فجر نیز نوید خوبی برای رفتن مردم به سمت اکران عمومی است.

به گفته این فیلمساز؛ قصه و فرم ساخت «آن شب» به نحوی است که اتفاقاً در سالن با ظرفیت کمتر بهتر جواب می‌گیرد. قصه فیلم دلهره‌آور است و ظرفیت یک‌سوم سالن‌ها را نیز به نفع جذب مخاطب می‌دانیم. این فیلم را باید در سالن تاریک و حجم مخاطب کمتر دید تا قصه بر مخاطب حاکم شود.

اکران بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در خارج از کشور، یک شوخی است چون نمایش یک فیلم در چند جشنواره و سالن را نمی‌شود عنوان اکران جهانی داد. ما در «آن شب» سعی کردیم به واقع سراغ پخش بین‌المللی آن برویم.

مرد هم خسته‌اند و بیشتر به سمت سینما می‌آیند

درمنش با این حال گفت: البته قطعاً اگر فیلم کمدی بود دست به چنین کاری نمی‌زدیم. خود من از اول هم نگران بودم که فیلم را در سینمای پر اکران کنم، از این بابت که شاید جو فیلم، بیننده را نگیرد و بر او مستولی نشود.

وی ادامه داد: در وضعیت کرونایی کشور، مردم خسته شده‌اند. تصور من این است که پس از برگزاری جشنواره فجر، رجوع مردم به سمت سالن‌ها بیشتر می‌شود و اکران سینما رونق می‌گیرد.  در ایام جشنواره نیز مردم و سالن‌داران مراعات می‌کردند. الان هم موافقم که «آن شب» در این شرایط روی پرده برود.

به وقتش سراغ اکران آنلاین نیز می‌رویم

این تهیه‌کننده با بیان اینکه مدتی دیگر وارد اکران آنلاین نیز خواهیم شد، گفت: فیلمنامه خوب و دیگری فیلم خوب روی زمین نمی‌ماند و در هر شرایطی قطعا دیده خواهد شد.  من در اکران «آن شب» با خوش‌بینی جلو می‌روم. خصوصاً اینکه صداوسیما نیز کار را پسندیده و قرار است در حوزه تبلیغات پشت ما را بگیرد و حمایت کند.

گفتنی است؛   «آن شب» نخستین اثر سینمایی کوروش آهاری از جمله فیلم‌های جدی ایرانی است که در آمریکا تولید شده و قصه‌ای در ژانر دلهره و وحشت را جلوی دوربین برده است.   این فیلم از ۶ اسفند وارد چرخه اکران سینماهای کشور خواهد شد.

داستان آن نیز درباره یک زوج ایرانی در آمریکاست که در یک هتل محبوس شده‌اند در حالی که نیروهای بیگانه‌ای آن‌ها را وادار می‌کنند که با رازهایی که از هم پنهان کرده‌اند روبه‌رو شوند.

در این فیلم شهاب حسینی، امیرعلی حسینی، آرمین مهر، گلبرگ خاوری، علی کوششی و بازیگر خردسال لیلا گرگانیان به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین در کنار عوامل ایرانی، بازیگران خارجی ازجمله لی‌لی ویکی، جرج مگوایر، الستر لیتم، مایکل گرم و جیا مو حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.