شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲

آخرین تدبیرهای دولت در ماه‌های پایانی؛

دولت از کیسه بیت المال خرج «مجله بخارا» را می‌دهد؟!

دولت بنفش؛ مدیریت فرهنگی؛ قوه مجریه

سینماپرس: سؤال این است که دولت روحانی بر چه اساس و ضابطه‌ای، برای کمک به مجله زاویه‌دار با انقلاب دست و دلبازی می‌کند و بیت‌المال را خرج چنین مجلاتی می‌کند.

به گزارش سینماپرس، نمایش تبلیغاتی دولت با اهداف انتخاباتی حالا به حوزه رسانه‌ها نیز رسیده است. درحالی‌که مجله غرب‌گرای بخارا به خاطر نداشتن مخاطب در آستانه ورشکستگی قرار دارد، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در اقدامی بدون توجیه و بی‌ارتباط با آن وزارت خانه اعلام کرده است که قرار است هزار نسخه از این مجله را خریداری کرده و به هواداران دولت هدیه دهد!

جالب‌توجه آن‌که در حالی دولت روحانی از یک رسانه ویژه روشن‌فکری حمایت می‌کند که معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه قبل آگهی دولتی را برای رسانه‌های مستقل و غیردولتی حذف کرده است! [۱]

البته به نظر می‌رسد رانت خرید تضمینی مجله بخارا از جانب دولت دست مزد حمایت صاحب‌امتیاز این رسانه از حسن روحانی در انتخابات پیشین [۲] و آماده کردن فضا برای ایجاد یک موج حمایتی از جانب ارگان‌های ناتو فرهنگی غرب در انتخابات سال ۱۴۰۰ باشد.

علی دهباشی سردبیر مجله بخارا پیش‌ازاین با همکاری سید محمدکاظم موسوی ‌بجنوردی و خبرسازی و جعل سعی کرده بود شرایطی را فراهم کند تا ریچارد فرای ایران‌شناس و جاسوس آمریکایی را در اصفهان دفن کند که این اقدام با واکنش مردم اصفهان روبرو شد.

همچنین مجله بخارا با چاپ مقاله‌ای از داریوش شایگان از سردبیران فصلنامه «ایران نامه» (ارگان اشرف پهلوی) چاپ خارج دریکی از شماره‌های فصلنامه بخارا با عنوان «سفر من در قرن پانزدهم میلادی» به دفاع از ارتداد (دینی) پرداخت. شایگان در ماجرای محاکمه غلامحسین کرباسچی به دفاع و قهرمان سازی از شهردار وقت تهران پرداخته و او را بزرگ‌ترین شهردار خاورمیانه نامیده بود.

رانت ویژه دولتی‌ها برای یک رسانه روشن‌فکری؛ با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های مجازی روبرو شده است و کاربران تویی‌تری از مسئول روابط عمومی وزارت کار خواسته‌اند از جیب خودش خرج‌های میلیونی کرده و آن را از بیت‌المال حساب نکند.

دولت از کیسه خلیفه خرج مجله بخارا را می‌دهد!؟

البته سرنخ این دست‌ودل‌بازی‌ها از سوی وزارت تعاون و کار را باید در معاونت مطبوعاتی دولت جست‌وجو کرده و از آقای حسین انتظامی خواست که خرج بخارا و انواع رپورتاژ آگهی‌های انتخاباتی دولت و اصلاح‌طلبان را از ردیف بودجه گروه رسانه‌ای خبر آنلاین پرداخت کند نه از جیب ملت!

[۱] https://e-rasaneh.ir/Page_Show.aspx?PageID=۲۴

[۲] https://www.isna.ir/news/۹۶۰۲۲۶۱۶۹۵۷

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.