یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷

شمسی فضل‌الهی:

اکثر بازیگران دستمزدهای بسیار کمی را می‌گیرند و گاها طلبشان پرداخت هم نمی‌شود

شمسی فضل الهی در  نشست فیلم سلام بر فرشتگان در سی امین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: بازیگر سریال «بوی باران» گفت: در طی مدت سال پیش پیشنهادات فراوانی داشتم منتها نمی‌توانستم خطر کنم، هرچه سعی کردم که در پروژه‌ها حضور داشته باشم، اما کرونا تمامی نداشت و همین باعث شد تا اغلب آن‌ها را رد کنم، اعتراف می‌کنم بسیار دلتنگ بازی هستم، اما نمی‌توانم ریسک کنم.

به گزارش سینماپرس، شمسی فضل‌الهی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون عمده فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول به کار خاصی نیستم، یعنی از همان ابتدای سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا از کار فاصله گرفتم و ترجیح دادم بنا به شرایط موجود خانه بمانم.
وی در همین راستا ادامه داد: در طی مدت سال پیش پیشنهادات فراوانی داشتم منتها نمی‌توانستم خطر کنم، هرچه سعی کردم که در پروژه‌ها حضور داشته باشم، اما کرونا تمامی نداشت و همین باعث شد تا اغلب آن‌ها را رد کنم، اعتراف می‌کنم بسیار دلتنگ بازی هستم، اما نمی‌توانم ریسک کنم.

بازیگر سریال «بوی باران» با خطرناک خواندن بیماری کرونا اضافه کرد: بسیاری از ما شاید در ابتدا بیماری را جدی نگرفتیم و همین عاملی شد تا درگیر بیماری شویم، اگر امروز آمار تا این حد بالا رفته ما باید هوشیار باشیم که هیچکداممان دیگر در امان نیستیم. بیماری با سرعت بالایی پخش می‌شود و خود من هم تعداد زیادی از افرادی که می‌شناسمشان را دیدم که به کرونا مبتلا شدند.

وی درباره حضور جوانان در عرصه بازیگری اضافه کرد: بازیگری شاید از دور جذاب باشد، اما به واقع که حرفه بسیار سختی است، بازیگری برای هر فردی می‌تواند جذابیت داشته باشد، اما باید بگویم که این حرفه فارغ از اتفاقاتی که از دور برای آدم‌ها جذاب به نظر می‌رسد کار آسانی نیست.

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: همه فکر می‌کنند که دستمزد بازیگران بالا است، همگی ثروتمند هستند و به راحتی زندگی می‌کنند، اما به واقع این مبالغ شاید تنها برای چند نفر خاص باشد، اکثر بازیگران دستمزدهای بسیار کمی را می‌گیرند و گاها طلبشان پرداخت هم نمی‌شود.

وی در همین رابطه تصریح کرد: توصیه من به جوانان این است که از دانشگاه شروع کنند، آموزش بازیگری را آکادمیک بیاموزند و هر روز کتاب بخوانند، مطالعه برای یک بازیگر واجب‌ترین اتفاق است، مطالعه دید و نگاه یک بازیگر را گسترش می‌دهد، وی را به بلوغ می‌رساند و از او فردی می‌سازد که به عنوان بازیگر مولف شناخته شود.

بازیگر سریال «باغ سرهنگ» توجه به تجربیات بازیگران باتجربه را لازمه بازیگران جوان دانست و اضافه کرد: جوانانی که به بازیگری هستند باید احترام گذاشتن به پیشکسوتان خود را یاد بگیرند، همانطور که ما در جوانی به پیشکسوتان خود احترام می‌گذاشتیم، از تجربیات آن‌ها استفاده کنند و سعی کنند از آگاهی آن‌ها برای رشد و ترقی خودشان بهره ببرند، بازیگری هنری بی انتها است، همیشه باید در حال یادگیری باشید و هیچ وقت فکر نکنید که کار شما به عنوان یک بازیگر به اتمام رسیده است.

فضل الهی در همین رابطه خاطرنشان کرد: به تمامی جوان توصیه می‌کنم که اگر می‌خواهند وارد عرصه بازیگری شوند تماما به سختی‌ها آگاه باشند، به شب نخوابیدن ها، دوری از خانواده و گاها نداشتن پیشنهاد فکر کنند، آن‌ها نباید مجذوب سرابی شوند که رسانه‌ها از این شغل ساخته اند، بازیگری سخت، اما راهی است که عشق می‌طلبد، اگر تمامی خود را در این را نگذارید پیروز نمی‌شوید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.