دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶

در جلسه قدردانی رییس سازمان سینمایی از دست اندرکاران جشنواره سی و نهم فیلم فجر مطرح شد؛

انتظامی: در جشنواره امسال خوشبختانه فیلم ضعیف نداشتیم همین تدبیر می تواند زمینه آزمایشی برای سال های آینده باشد!

حسین انتظامی

سینماپرس: رییس سازمان سینمایی در نشستی با دست اندرکاران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، از تلاش های آنها برای برپایی این دوره جشنواره قدردانی کرد.

به گزارش سینماپرس، در ابتدای این جلسه حسین انتظامی با بیان اینکه مدیران جشنواره کار بزرگی انجام دادید گفت: ساده ترین راه ممکن این بود که بگوییم در شرایط فعلی کرونا جشنواره را برگزار نمی کنیم که اگر هم می گفتید از شما پذیرفته بود اما مدیر با نحوه تصمیماتش در شرایط سخت شناخته می شود و شما دشواری این تصمیم سخت را پذیرفتید.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگ و جدیدی انجام شد که امیدوارم به عنوان تجربه بماند ادامه داد: به سهم خودم از اقدامات و برنامه ریزی های شما تشکر می کنم، از آقای طباطبایی نژاد که با تدبیر مدیریت کرد و همه مدیران بخش های مختلف که از مدیران ارزشمند هستند. مجموعه مدیران سازمان سینمایی ترکیبی از دانش، مهارت، ارتباط با صنوف، دید وسیع و هماهنگی خوب با یکدیگر هستند که این موارد آنها را از دیگران متمایز می کند.

رییس سازمان سینمایی گفت: خوب است تجربیات مثبت، مواردی که می شد بهتر باشد، مواردی که در سال های گذشته بوده و امسال به هردلیل نتوانستیم انجام دهیم فهرست شود تا به عنوان تجربه ای برای دوره های آینده جشنواره باقی بماند. برخی از این اشکالات به راحتی با یک تدبیر زمانی قابل حل است. مسیری که درپیش گرفتید و به شهرستان ها احترام گذاشتید اینکه در استان ها و شهرستان ها هم توانستند همه فیلم ها را ببینند و اینکه به دلیل کرونا هیات انتخاب حذف شد تدبیر درستی است و شاید به سبک جشنواره های مهم دنیا که فیلم ها به انتخاب دبیر است، نزدیک شده ایم.

انتظامی ادامه داد: هرسال به دلیل اینکه خود را موظف می دانستیم حتما ۲۲ فیلم در بخش مسابقه باشد مجبور بودیم برخی فیلم هایی که کیفیت هنری بالایی ندارند را به بخش مسابقه راه دهیم که موجب می شد معدل کیفیت آثار سینمایی پایین بیاید زیرا سینمای ایران را با جشنواره فیلم فجر می شناسند. در جشنواره امسال خوشبختانه فیلم ضعیف نداشتیم همین تدبیر می تواند زمینه آزمایشی برای سال های آینده باشد.

رئیس سازمان سینمایی همچنین بر انتشار بیلان کار جشنواره پیش از پایان سال تاکید کرد.

در ادامه سید محمدمهدی طباطبایی نژاد دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر هم با تشکر از رییس سازمان سینمایی به خاطر توجه به جشنواره، پیگیری و حضور مداوم در طول برگزاری جشنواره گفت: ۴۸ ساعت قبل از انتشار فراخوان نظرها بر این بود که امسال جشنواره را برگزار نکنیم و رای مثبت آقای انتظامی در برگزاری و پایمردی ایشان برگزاری جشنواره را ممکن کرد.

وی ادامه داد: می‌خواستیم جشنواره به سلامت مسیر خود را بدون حاشیه پیش ببرد و امروز که خوشبختانه همه از شکل برگزاری با شرایط کرونا رضایت دارند باید قدردان شما باشیم. آنچه از منظر قضاوت بیرونی اتفاق افتاد با توجه به شرایط سخت کرونا خوشبختانه خوب بود. شرایط دشواری بود اما به لطف خدا و همدلی دوستان در مجموعه جشنواره به شایستگی به سرانجام رسید که از همه دوستان سپاسگزارم.

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در سخنانی با خشنودی از اینکه امسال چراغ سینماها روشن بود گفت: هنرمندان در این شرایط سخت فیلم می سازند، جشنواره سرپا است، رسانه ها فعال هستند و این هنر صنعت زنده است و همه تلاش این است که عقب نمانیم.

وی ادامه داد: در سال کرونا سال پرکاری در بنیاد سینمایی فارابی از جهت حمایت از پروژه های تولیدی در سراسر کشور و پشتیبانی از فجر ملی، جهانی و کودک داشتیم. پیشنهاد می کنم نتایج این زحمات و دستاوردی که امسال شاهد آن بودیم با همت آقای طباطبایی نژاد و سایر دست اندرکاران جشنواره به نوعی آسیب شناسی و ارزیابی و مدون شود و برای دوره های بعد از این تجارب استفاده شود و چشم انداز روشن تری پیش روی مدیران و دست اندرکاران سینمایی باشد.

عزت الله علیزاده، سیمون سیمونیان، مسعود احمدیان، محمد رضا فرجی، محمد علی دولتی، علی رمضانپور، طاها ذاکر، علی تاجیک و سید مهدی سجادی از مدیران حاضر در این جلسه بودند که نکاتی را درباره سی و نهمین جشنواره فیلم فجر مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.