سه‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۹

ويژه برنامه هاي نوروزي شبکه چهار سيما معرفي شدند

به گزارش خبرگزاري سينماي ايران,برنامه هاي نورورزي شبکه چهار سيما بدين شرح معرفي شدند.

براساس اين گزارش،برنامه "نوبهار اميد": اين برنامه که کاري از گروه دانش شبکه چهار سيما است،در روز تحويل سال در چهار قسمت 20 دقيقه اي پخش مي شود و به تفاوت هاي سال نو ايراني با ساير نقاط جهان و نوزايي طبيعت و حيوانات در اين جريان مي پردازد.موضوعاتي چون بيدار شدن حيوانات از خواب زمستاني در بهار،رويش گياهان،تغييرات آب و هوايي در نيمکره شمالي زمين،تغيير در سطح کرات آسماني در بهار و ..موضاعات مورد بحث اين برنامه است.در برنامه "نوبهاراميد" اساتيدي چون مهندس احمد دالکي،دکتر حسن تاجبخش و دکتر علي محمد نوريان و ... بعنوان ميهمان حضور دارند و اجراي اين برنامه بر عهده فريد فصيحي است.
برنامه "افق سياست" :اين برنامه کاري از گروه سياسي شبکه چهار سيما به تهيه کنندگي حسن نهضت است که در 13 قسمت 40 دقيقه اي پخش مي شود و در آن با نگاهي به آينده تحولات داخلي،منطقه اي و بين المللي را مورد بررسي قرار مي دهد .در اين برنامه موضوعاتي چون امنيت بين الملل،خاورميانه و مقاومت اسلامي،عصر پيشرفت علمي و فرهنگ آفريني اسلامي،عصر گذار از تثبيت به تحکيم،خاور ميانه عربي و قدرت هاي فرا منطقه اي و ... با حضور اساتيدي از مراکز آينده پژوهي و دانشگاههاي مختلف کشور با اجراي مهدي مطهر نيا مورد بررسي قرار مي گيرد.
برنامه "بهار را ... او را مي نگرم": اين برنامه به سفارش گروه فيلم و نمايش شبکه به تهيه کنندگي سعيد بشيري تهيه و در 15 قسمت 90 دقيقه اي از 28 اسفند ساعت 23 پخش مي شود.در اين مجموعه موضوعاتي چون رابطه بهار و هنر،شادي،نصر، تنهايي،دلتنگي و ... با نگاهي به سينما،شعر،نقاشي،معماري و نشانه شناسي با حضور دلاور بزرگ نيا،رشيد کاکاوند،دکتر حميد ناصر خاکي،مهرداد احمديان و شهرام مکدي مورد بررسي قرار مي گيرد.
برنامه "دوستان زمين":اين مجموعه در گروه فرهنگي،اجتماعي و اقتصادي به کارگرداني و تهيه کنندگي ابوالفضل صفاري در 13 قسمت 30 دقيقه اي توليد شده و به بررسي زندگي مردمان مختلف ايران که با گونه مختلف آب و هوايي مختلف کشور به همزيستي با شرايط دست يافته اند و آداب و سنن و شيوه هاي مختلف زندگي آنها مي پردازد.
برنامه"از تخت جمشيد تا ونک": اين برنامه نوشته حسين پاکدل و در 13 قسمت 30دقيقه اي توليد شده و به بررسي تاريخچه پوشاک ايران از عصر مادها تا به امروز بعنوان بخشي از فرهنگ اين سرزمين پرداخته است.
برنامه"موزه هاي خصوصي":اين برنامه محصول گروه مستند به تهيه کنندگي احمد ظريف رفتار توليد شده است و در 8 قسمت 30 دقيقه اي توليد شده و در هر بخش به معرفي يکي از کلکسيونرهاي ايراني در کشور مي پردازد.اين برنامه در هر قسمت به يکي از موزه ها و کلکسيون هاي ديدني و آشنايي با گردآورندگان آوردندگان آنها مي پردازد. موزه حاج مشکي (کاشان)، موزه سپهري (يزد) موزه جهانگيري(مازندران)، موزه حسين پناه (اصفهان) و ... از جمله اين موزه ها هستند.
برنامه"مدا، زنبور ايراني ":اين برنامه مستندي علمي به تهيه کنندگي عزت الله پروازه است که در 5 قسمت 30 دقيقه اي در گروه مستند شبکه چهار توليد شده است و به تاريخجه زنبور عسل از زمان توليد تا بهره برداري نظير توليد عسل،گروه گل، موم، ژله سلطنتي و .. مي پردازد.
برنامه"نوروز زبان": اين برنامه در 4 قسمت 30 دقيقه اي به مفاهيم زباني پيرامون نوروز مانند اميد،شعف،رستاخيز،طبيعت،مفاهيم آئين هاي نوروزي و ...مي پردازد واين مسائل را از منظر ديني و ملي مورد بررسي قرار مي دهد.
از ديگر برنامه هاي نوروزي شبکه چهار،مي توان به برنامه هايي چون"چهار سوق"، "اختران"،"ارتباط ايراني"،"چهارسوي علم"،"مهندس برتر"،"شتاب"،"ايستگاه زمان"، " طنز پيشگان "و"مستند چهار" اشاره کرد.










ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.