چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۹

فیلم تلویزیونی "همسنگار" آماده پخش شد

همسنگار

تله فیلم "همسنگار" با موضوع دفاع مقدس در سیمای مرکز بوشهر تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، احسان عبدی‌پور در این باره گفت: داستان این تله فیلم مربوط به محاصره آبادان و خرمشهر است. فردی به نام شریف در خارک متوجه ماجرا می‌شود و برای کمک به مردم، لنجش را به دو دوست قدیمی می‌دهد تا به چوئبده بروند. اما در راه بازگشت با لنج در دریا اتفاقاتی رخ می‌دهد و لنج متوقف می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این تله فیلم در دریا تصویربرداری شده است، گفت: شهرهای بوشهر و آبادان لوکیشن‌های اصلی فیلم تلویزیونی همسنگار بوده‌اند. در بخشی‌هایی از تله فیلم تصویربردای زیر آب باید انجام می‌شد مشکلات و سختی‌هایی را با توجه به امکانات برایمان به وجود آورده بود که با توانمندی هنرمندان بومی فیلم تلویزیونی "همسنگار" مراحل تولید خود را به خوبی پشت سر گذاشت.

این کارگردان با بیان این تله فیلم سه ماه پیش‌تولید داشته است، گفت: تصویربردای تله فیلم "همسنگار" یک ماه و نیم طول کشیده و در حال حاضر پس از صدا گذاری، موسیقی و تدوین آماده پخش شده است.

عبدی‌پور استفاده از بازیگران بومی را در تولید آثار نمایشی ارزشمند خواند و گفت: برای ارتقاء سطح کیفی تولیدات نمایشی در کشور باید از هنرمندان استانی هم استفاده شود تا بازیگران بتوانند توانایی خودشان را از این طریق به نمایش بگذارند.

وی خاطر نشان کرد: تله فیلم "همسنگار" نگاه خاص و بومی به جنگ دارد که پایداری در وطن را به نمایش گذاشته است. در این فیلم حمید باغکی، عباس جوادی، حسین قفلی، هدی نوریزاد، جعفر بهبهانی، صدیقه صداقت، نیک آزاد، دیانا قیم، سپیده جمالی، مریم ایزدجو، سیدمحسن نبوی و ... بازی کردند.

این فیلم برای شرکت در بخش اصلی بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.

عوامل این پروژه عبارتند از دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: حسن خمسه، مشاور کارگردان: مسعود نجف‌پور، منشی صحنه: آزاده اکبریان و وحیده نعمتی‌زاده، مدیر تصویر و نور: علی محمد قاسمی، صدابردار: حسن شبانکاره، مدیر تولید: ادریس عبدی‌پور، طراح گریم و اجرا: جلال امیری، امیر خدادادی و مهسا خوش سلوک، طراح صحنه و لباس: سیدمحسن نبوی و آزاده اکبریان.

انتهای پیام/گ/س

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.