شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴

رئیس هیات مدیره انجمن قلم ایران:

«دولت سیزدهم» از وقتی روی کار آمده‌اند در زمینه «الگوی ایرانی-اسلامی پیشرفت» اهتمام زیادی داشتند و بر این مقوله پافشاری کردند

راضیه تجار

سینماپرس: نویسنده و رئیس هیات مدیره انجمن قلم ایران گفت: دولت سیزدهم در زمینه الگوی ایرانی-اسلامی پیشرفت اهتمام زیادی دارد و بر این مقوله پافشاری می‌کند.

به گزارش سینماپرس، راضیه تجار نامزد چهره سال هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص الگوی ایرانی - اسلامی و سبک زندگی اظهار داشت: جدای از گفته‌های رئیس جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و یا مسئولانی که در حوزه ادبیات، هنر و ... همکاری و دستی بر آتش دارند، همه باید در این زمینه اهتمام داشته باشند و مخصوصا در حوزه ادبیات از وظایف نویسندگان و هنرمندان است تا با نوشتار و رویکردی که دارند به مقوله الگوی ایرانی - اسلامی توجه کنند؛ دولت سیزدهم و رئیس جمهوری از وقتی روی کار آمده‌اند در زمینه الگوی ایرانی - اسلامی اهتمام زیادی داشتند و بر این مقوله پافشاری کردند.

ما سابقه دیرینه‌ای از نظر تاریخی و فرهنگی داریم و کاستی‌هایی از این حیث نداریم، جوامع دیگر باید از ما تقلید کنند، هنرمندان هستند که می‌توانند در این زمینه پیشرو باشند و آنچه ارائه می‌دهند، ارائه صحیح باشد.

لزوم توجه بیشتر عدالت فرهنگی و آموزش رایگان هنر

نویسنده یاس کبود در خصوص عدالت فرهنگی و آموزش رایگان در دولت سیزدهم گفت: این دو موضوع توجه بیشتری نیاز دارند، مخصوصا نویسندگان چون ساکت‌ترین، گوشه‌گیرترین و در سایه‌ترین گروه در جامعه فرهنگی هستند، کمتر مقابل دوربین می‌آیند، بیان می‌کنند و کمتر صدایشان بلند است و همیشه مهجور هستند و عدالتی که از آن صحبت می‌کنیم به طور کامل برای آنها اجرا نمی‌شود.

رئیس هیات مدیره انجمن قلم ایران گفت: ما ۲۰۰ عضو داریم و از دغدغه‌های آنان خبر داریم و حتی به من هم کاملا نمی‌گویند. هر چقدر برای طیف نویسندگان گام برداریم نتایج مثبت آن را خواهیم دید. چون اگر یک آرامش فکری داشته باشند و دغدغه مشکلات و مصائب که این روزها زیاد است نداشته باشند، بهتر می‌نویسند.

«نمی‌گویم وظیفه دولت است که به طور کامل این مسائل را از زندگی‌ نویسندگان حذف کند، بلکه نیاز است حمایت‌های درستی از آنها به عمل آید. به اندازه ای که دست‌کم آرامش داشته باشند که تا در شبانه‌روز بتوانند ساعات بیشتری را به نوشتار، قلم، فکر و تخیل خود بپردازد»

تجار خاطرنشان کرد: زمانی سفرهای جمعی، دیدار و تجربه‌های زیستی برگزار میشد؛ این موارد دستکم در داخل کشور لازم است برای هنرمندان و نویسندگان فراهم شود که زمانی اینها پررنگ بود؛ مسئولان از نویسندگان مربوطه دعوت کنند، بنشینند و صحبت رودرو داشته باشند. در حقیقت، در یک جمع خصوصی خانوادگی، حرف‌ها، درددل‌ها و پیشنهادات را بشنوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.