جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷

وقتی به عکاس یک رسانه انقلابی توهین می‌شود!

برخورد خارج از روال مدیران حراست و انتظامات «پردیس باغ کتاب تهران» با یک خبرنگار

پردیس سینمایی باغ کتاب

سینماپرس: مجموعه پردیس سینمایی باغ کتاب از جمله مکان‌های وابسته به شهرداری تهران است که بنا به تصاویر موجود به نظر می رسد به یکی از مامن‌های اصلی تفرج و گشت و گزار بدون دغدغه هنجارشکنان فرهنگی مبدل شده است!

به گزارش سینماپرس، مجموعه پردیس سینمایی باغ کتاب از جمله مکان‌های وابسته به شهرداری تهران است که بنا به تصاویر موجود به نظر می رسد به یکی از مامن‌های اصلی تفرج و گشت و گزار بدون دغدغه هنجارشکنان فرهنگی مبدل شده و به واسطه عدم مراقبت جدی و قانونی متولیان امر فضای ول‌شده‌ای را در اختیار طیف مکشفه و بالاخص مریدان فرقه ز. ز.آ قرار داده است.

در این میان برگزاری نخستین جشنواره اقوام ایرانی در این محیط وابسته به شهرداری تهران سبب شد تا عکاس خبرگزاری سینماپرس در این مکان حاضر شود و با تصویربرداری از فضای پیرامونی جشنواره، در عکس های خود بخش کوچکی از این حجم از ول شدگی و ابتذال روزانه در فضای باغ کتاب را منعکس نماید؛ تصاویری که ظاهراً به مزاج متولیان حراست این مجموعه خوش نیامد و موجب شد تا در دومین روز از برگزاری این جشنواره طی یک فرایند خشن و غیر منطبق با قانون و پس از توقیف دوربین و وسایل همراه این خبرنگار، با تحت فشار روانی قرار دادن ایشان اقدام به اخذ یک تعهدنامه غیراخلاقی و با نیت ترساندن وی نمایند که در ادامه تصویر آن قابل مشاهده می‌باشد.

برخورد خارج از روال مدیران حراست و انتظامات «پردیس باغ کتاب تهران» با یک خبرنگار

هرچند این تعهدنامه هیچگونه وجه حقوقی ندارد و نمی تواند توجیه کننده کوتاهی های مدیران حراست مستقر در باغ کتاب باشد ولی عکس های متعدد موجود و منتشر نشده از فضای ولنگاری موجود در مجموعه باغ کتاب می تواند بازنگری جدی در مدیریت حراست و انتظامی باغ کتاب را به یک مطالبه جدی و انقلابی بدل نماید.

سینماپرس ضمن احترام به نیروهای خدوم انتظامی و حراستی، این حق رسانه‌ای را بر خود محفوظ می‌داند که در صورت عدم اقدام مقتضی، نسبت به رفتار خارج از عرف معدود نیروهای مرتبط با این برخورد که اسامی آنها محفوظ است، اقدام مقتضی از مراجع ذیصلاح را در دستور کار خود قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.