سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۳

محمد تقی فهیم:

افخمی آشکارا به انقلاب و مقدسات مردم توهین کرد/شورای عالی سینما وارد عمل شود

محمد تقی فهیم

یک منتقد سینما با انتقاد شدید از فیلم " فرزند صبح " گفت: بهروز افخمی آشکارا به انقلاب توهین کرد.

فهیم به خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران گفت: افخمی تکلیفش روشن است، ما از زمان ساخته شدن فیلم " گاو خونی" دیگر انتظار فیلم خوب از این فیلمساز نداریم؛ او باید فیلم خود را بسازد سینمایی از جنس "عروس".

وی افزود: افخمی هیچگاه دغدغه انقلاب نداشته و ندارد، او نباید وارد حوزه های اندیشه محور شود؛ بابت این به اصطلاح فیلم 2 میلیارد و 200 میلیون، پول بیت المال را به هدر داده و باید پاسخگو باشد .

فهیم تصریح کرد: در زمان تولید این فیلم برق منطقه ای که لوکیشن اصلی کار بود به مدت 3 ماه قطع شد. افخمی مردم را در مضیقه قرار داد که پولشان را حیف و میل کند و این یک دزدی آشکار است.

این منتقد سینما اظهار داشت: " فرزند صبح" به مقدسات مردم و شخصیت اسطوره ای حضرت امام(ره) توهین کرده است و این گونه فیلم ها که بطور کاملاً غیر واقعی به شخصیت های بزرگ و اسطوره ای می پردازند بهانه را به دست معاندان نظام و انقلاب در آن سوی مرزها جهت مانورهای رسانه ای می دهند.

وی تصریح کرد: افخمی به چه حقی می گوید این فیلم من نیست؟ آیا کس دیگری به غیر از او این پلان ها و سکانس ها که حتی اشکالات آشکار فنی و تکنیکی دارند را گرفته است؟ شخصیت ها بویژه شخصیت کودکی امام(ره) به شدت غیر واقعی است و به هیچ عنوان سمپاتیک نیست .

فهیم همچنین اظهار داشت: آیا این فیلمنامه قبلاً توسط ارگان های حمایت کننده خوانده نشده بود؟ چه کسی باید برای صرف چنین هزینه های هنگفتی پاسخگو باشد؟؟؟..

وی افزود: اهالی مطبوعات که دو سومشان جوان هستند با علاقه به تماشای فیلمی درباره اسطوره ای ترین شخصیت معاصر کشورشان نشستند اما در نهایت هیچیک حتی کسانی که شاید گرایشات دیگری نیز داشتند این توهین را برنتافتند و فریاد اعتراض سرداده و گریستند .

وی در پایان گفت: باید افخمی در دادگاه توسط نماینده مدعی العموم بازخواست شود و اعضای شورای عالی سینما بویژه داوود میرباقری که ساخت اثر قدرتمندی چون " مختارنامه" رادر تاریخ این کشور به ثبت رسانده افخمی را بازخواست کند و حتی باید سازمان بازرسی کل کشور نیز وارد عمل شود.

انتهای پیام/.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.