چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۲:۱۴

سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران به "آینه های روبرو" رسید

نگار آذربایجانی بهترین کارگردان در اختتامیه بخش بین الملل بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر

مراسم اختتامیه بخش بین‌الملل بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شب گذشته در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران، ایرج نوذری اجرای این برنامه را به عهده داشت و جواد شمقدری ، مهدی مسعودشاهی ، احمد میرعلایی به همراه داوران، هنرمندان و میهمانان داخلی و خارجی حضور داشتند.

بعد از پخش مستندی کوتاه از جشنواره، مهدی مسعودشاهی دبیر بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر پس از خوشامدگویی به میهمانان حاضر در سالن از مهمانان خارجی جشن قدردانی کرد.

در ادامه مراسم گروه رستاک به اجرای موسیقی محلی پرداختند و پس از مراسم ابتدایی نوبت به اهدای جوایز رسید که در ذیل به نام برندگان و آثارشان اشاره می شود.

جایزه ویژه بین‌الادیان به فیلم "گلچهره" به کارگردانی وحید موسائیان اهدا شد.

جایزه بیرق طلایی به احمدرضا معتمدی برای فیلم سینمایی "آلزایمر" رسید. لازم به ذکر است بیرق طلایی جایزه ای است که به نام مصطفی عقاد کارگردان شاخص سینما ثبت شده است.

در بخش مسابقه سینمای آسیا بهترین دستاورد فنی - هنری به دلیل طراحی تولید فوق العاده به پروین صفری برای فیلم "راه آبی ابریشم" اهدا شد و جایزه فیلمبرداری به بهرام درخشانی برای فیلم "راه آبی ابریشم" به کارگردانی محمد بزرگ نیا رسید.

همچنین چهار بازیگر فیلم "آلزایمر" به نام های مهتاب کرامتی، مهران احمدی، فرامرز قریبیان و مهدی هاشمی جایزه ویژه بهترین بازیگران را از آن خود کردند.

در ادامه، جایزه ویژه هیات داوران به فیلم "دهکده یک نفره" اثر سیون الحابه به دلیل به تصویر کشیدن روستایی در لبنان تعلق گرفت.

جایزه فیلمنامه به لوجیان فان و نینگ کای برای فیلم"مادر مغولی من" از کشور چین که درونی‌ترین لحظات انسانی را به تصویر کشیدند اهدا شد.

جایزه بهترین کارگردانی برای فیلم "در اعماق ابرها"به لیو جیه از چین اهدا شد.

جایزه بهترین فیلم بخش جلوه گاه شرق نیز به "مادر مغولی من" از چین و مغولستان تعلق گرفت.

جمال شورجه هم برای فیلم سینمایی "33 روز" جایزه حقوق بشر را به دست آورد.

در بخش جام جهان نما نیز لوح افتخاربرای فیلم" پسر بابل" به محمد الدراجی از عراق اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به فیلم "عسل" محصول مشترک ترکیه و آلمان رسید.همچنین گروه بازیگران فیلم "لولا" دیپلم افتخار کسب کردند.

دیپلم افتخار بهترین دستاوردهنری به پاول برای فیلمبرداری "چگونه تابستان را گذراندم" اهدا شد.

در بخش بهترین کارگردانی بخش مسابقه بین‌الملل، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به داریوش مهرجویی برای فیلم "آسمان محبوب" اهدا شد.

همچنین سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران نیز به فرشته طائرپور تهیه‌کننده و نگار آذربایجانی کارگردان فیلم "آینه‌های روبرو" اهدا شد.

فیلم سینمایی "لولا" هم سیمرغ بلورین بهترین فیلم به کارگردانی برلیانت مندوزا محصول کشور فیلیپین رسید.

در حاشیه این مراسم لازم به ذکر است که جواد شمقدری معاون امور سینمایی یک جلد قرآن مجید با ترجمه انگلیسی را به کاترینا پالوو سینماگر یونانی اهدا کرد.

انتهای پیام/م.ر/اط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.