چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۶

آثار بخش "کلاسیک" کن اعلام شدند<BR>

کلاسیک کن

مسئولان برگزارکننده شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن، فهرست اسامی آثار حاضر در بخش "کلاسیک" این جشنواره فرانسوی را اعلام کردند.<BR>

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، مسئولان برگزارکننده شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن، روز گذشته فهرست اسامی آثار حاضر در بخش "کلاسیک" (Classics) این جشنواره فرانسوی را در حالی اعلام کردند که آثاری از رابرت دنیرو، استنلی کوبریک، برناردو برتولوچی، روبرتو روسلینی و جورج ملیس در آن به چشم می خورند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، فیلم های سینمایی "سفری به ماه" (A Trip to the Moon) به کارگردانی جورج ملیس (ساخته شده در سال 1902)، "پرتقال کوکی" (A Clockwork Orange) به کارگردانی استنلی کوبریک (ساخته شده در سال 1971) و "داستان برونکس" (A Bronx Tale) به کارگردانی رابرت دنیرو (ساخته شده در سال 1993) از جمله برجسته ترین آثاری هستند که در هشتمین دوره بخش خارج از مسابقه "کلاسیک" جشنواره فیلم کن اکران می شوند.

همچنین فیلم سینمایی "معمای کودک را به انحطاط" (Puzzle of a Downfall Child) به کارگردانی جری شاتزبرگ که در سال 1970 میلادی ساخته شده است نیز در بخش "کلاسیک" جشنواره کن نمایش داده می شود. جری شاتزبرگ پوستر شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن را طراحی کرده است.

فیلم سینمایی "قانون مرز" (The Law of the Border) به کارگردانی لوفتی او آکاد که در سال 1966 میلادی ساخته شده بود نیز در این بخش به نمایش در می آید.

ژان پل راپنو نیز با اثر سال 1975 میلادی خود به نام "وحشی" (The Savage) در بخش "کلاسیک" جشنواره کن حضور دارد.

همچنین سه فیلم ایتالیایی "دنباله رو" (The Conformist) ساخته برناردو برتولوچی، "آدمکش" (The Assassin) به کارگردانی الیو پتری و "ماشینی برای کشتن آدم های بد" (The Machine to Kill Bad People) به کارگردانی روبرتو روسلینی، در بخش "کلاسیک" شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن اکران می شوند.

شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن در تاریخ 11 می (21 اردیبهشت) بهار سال آینده با اکران جدیدترین فیلم وودی آلن به نام "نیمه شب در پاریس" (Midnight in Paris) آغاز می شود و روز 22 می (یکم خرداد) به پایان می رسد.

انتهای پیام/ ع م

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.