چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۵

حامد کلاهداری در جلسه نقد "شکلات داغ":

"شکلات داغ" تصویری از روابط اجتماعی انسان هاست

شکلات داغ3

کارگردان این فیلم گفت: داستان "شکلات داغ" قصه انسان ها و رابطه های آنها در اجتماع و محیط جامعه است و مخاطبان با دیدن "شکلات داغ" به تصویر کلی از وضعیت جامعه و نحوه ارتباط و تعامل مردم با یکدیگر دست پیدا می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران، جلسه نقد و بررسی فیلم سینمایی "شکلات داغ" شب گذشته 31 فروردین ماه با حضور بازیگران و دستندرکاران در فرهنگسرای انقلاب برگزار شد.

"علیرضا پورصباغ" مجری برنامه پس از اکران فیلم در جلسه پرسش و پاسخی که با حضور بازیگران و عوامل این فیلم برگزار شد در سخنانی گفت: "شکلات داغ" فیلمنامه ای ساده و روان دارد و "حامد کلاهداری" به عنوان کارگردان اجرای بسیار خوبی را از بازیگران این فیلم گرفته است. کارگردان سعی کرده در زمان هایی مشخص به شخصیت های فیلم، نگاهی عمیق داشته و آنها را بررسی کند.

حامد کلاهداری کارگردان "شکلات داغ" نیز در ابتدای مراسم با بیان سخنانی افزود: به تصویر کشیدن داستان های پر ماجرا آسان است و کارگردان اگر حرفه ای هم نباشد می تواند با قصه مخاطب را سرگرم کند. از این نظر می توان "شکلات داغ" را فیلمی پر پیچ و تاب و پر ماجرا دانست که مخاطب را راضی می کند.

وی ادامه داد: داستان "شکلات داغ" بر اساس واقعیت نوشته شده و در حقیقت آنچه که من در 12 سال مراجعه خود به کافی شاپی در خیابان کریم خان دیدم را در قالب این فیلم بیان کرده ام.

کلاهداری خاطرنشان کرد: داستان این فیلم، قصه انسانها و رابطه های آنها در اجتماع و محیط جامعه است. مخاطبان با دیدن "شکلات داغ" به تصویر کلی از وضعیت جامعه و نحوه ارتباط و تعامل مردم با یکدیگر دست پیدا می کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر سیاه بودن این فیلم گفت: "شکلات داغ" فیلم سیاهی نیست و تنها در این میان زندگی یکی از شخصیت های فیلم به نام "سرژیک" مقداری تلخ است.

کلاهداری به سایر شخصیت های فیلم اشاره کرد و افزود: به جز شخصیت "سرژیک" که مقداری تلخ است سایر شخصیت ها از وضعیت روحی و روانی خوب و متعادلی برخوردار هستند و می توان گفت شخصیت ها در تنهایی شخصی خاصی به سر می برند.

علیرضا پورصباغ منتقد سینما در ادامه از همه گیر شدن پلان و سکانس باز در میان کارگردان ها خبر داد و نظر کلاهداری را پرسید که وی گفت: نوع فیلمنامه "شکلات تلخ" پلان و سکانس باز را طلب می کرد و شخصا به عنوان یک کارگردان اعتقادی به همه گیر شدن این موضوع ندارم و این شیوه پایان بخشیدن به فیلم را درست و اصولی نمی دانم.

وحید اسماعیلی یکی از بازیگران "شکلات داغ" در ادامه نشست گفت: انگیزه و هدف اصلی من از بازی در نقش یک معتاد، تشویق های کلاهداری به عنوان کارگردان بود تا موفق شدم این نقش را به خوبی بازی کنم.

وی در پاسخ به سوال پورصباغ مبنی بر چگونگی آشنایی با رفتار و حرکات یک معتاد افزود: متاسفانه تعداد معتادها در کشور کم نیست و با زیر نظر گرفتن و تحقیق پیرامون رفتار آنها، توانستم به رفتار و عملکرد مورد نیاز در فیلم دست پیدا کنم.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: همیشه در اجرای نقش یک معتاد مراقب بودم تا تقلیدی از سایر نقش های مشابه در سینمای کشور نداشته باشم.

فرزین محدث دیگر بازیگر "شکلات داغ" در سخنانی گفت: متاسفانه اطمینان به جوانان در سینمای ایران کم است و این موضوع در برخورد سینماگران با نسل جوان بیشتر مشاهده می شود.

وی افزود: کارگردان های کشور بیشتر از بازیگرانی استفاده می کنند که در گذشته نقش های مشابهی را بازی کرده باشند به همین دلیل تا این مشکل حل نشود از بازیگران بزرگ نقش های متفاوتی نخواهیم دید.

حامد کلاهداری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شخصیت ارمنی فیلم به نام "سرژیک" در واقعیت وجود هم داشت و من در زمان مراجعه به کافی شاپی در خیابان "کریم خان" با فرد ارمنی آشنا شدم که حرفه او خرید و فروش سنگ های زینتی بود.

مجید شجاعی منتقد سینما نیز در سخنانی گفت: به عنوان یک کارگردان جوان و تازه کار، فیلم بسیار سختی را انتخاب کردید زیرا بسیاری از کارگردان های تازه کار با سینمایی کمدی اقدام به ساخت فیلم می کنند و زیر بار ریسک ساخت یک اثر جدی نمی روند.

حامد کلاهداری در پاسخ گفت: علت انتخاب یک فیلم جدی برای نخستین کار سینمایی آشنایی کامل با قصه آن بود و تحقیق و پژوهش بسیار زیادی در محیط هایی همانند محیط های کافی شاپ انجام داده بودم. همه این موارد به من کمک کرد تا با آگاهی و شناخت کامل رو به سوی ساخت "شکلات داغ" حرکت کنم.

وی به تجربه بالای خود نسبت به سایر کارگردانان جوان سینمای کشور اشاره و تصریح کرد: تا پیش از ساخت "شکلات داغ" بیش از 14 فیلم کوتاه را کارگردانی کرده بودم و نکته دیگر اینکه از هشت سالگی در صحنه های مختلف فیلم برداری حضور داشته و از تجربیات کارگردان های کشور بهره مند شده بودم.

یاد آور می شود در پایان مراسم از حامد کلاهداری کارگردان و بازیگران "شکلات داغ" با اهدا لوح یادبود تقدیر شد. انتهای پیام//ج

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.