دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴

پس از هشت سال و در جشنواره تئاتر آئینی سنتی؛

جلال الدین دری به صحنه باز می آید

جلال الدین دری

نمایش "افسون پریزاد" به نویسندگی و کارگردانی سیدجلال‌الدین دری در بخش صحنه‌ای پانزدهمین جشنواره بین‌المللی آیینی سنتی روی صحنه خواهد رفت.

 به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، به نقل از روابط عمومی جشنواره آیینی سنتی، در نمایش سیدجلال‌الدین دری که پس از هشت سال دوری از تئاتر به صحنه برمی‌گردد، محسن نقیبیان، مجید علم‌بیگی، میثم یوسفی، مهدی سجادی‌فر، فرزاد صفاخو، مهدی ابراهیمی، سپیده سپهری و سپیده صباغ بازی خواهند کرد.

 نمایش "افسون پریزاد" حکایت تعدادی از مطرب های قدیمی است که در کافه‌ای دور هم جمع شده‌اند اما "فی‌فی‌خان" که مسئول پیدا کردن کار برای آنهاست به مسئولیت خود عمل نمی‌کند چرا که عاشق "پری" دختری که نزد مطربهاست شده است.

سیدجلال‌الدین دری کارگردان نمایش "افسون پریزاد" ، پیش از این در سال 76 با نمایش "انگشتر هزار نگین" و در سال 80 با نمایش "سلطان با حرمسرا و سلطان بی‌حرمسرا" در جشنواره آیینی سنتی شرکت کرده و موفق به دریافت جایزه نیز شده بود.

 همچنین وی نمایش "افسانه دنیا" و  "آوای مهر" را سال 82 علاوه بر ایران در جشنواره بین‌المللی نوروز به صحنه برد و موفق به دریافت جایزه‌هایی از این جشنواره شد.

از دیگر آثار موفق وی می‌توان به نمایش "والس خداحافظی" اشاره کرد که سال 81 با بازی رضا رویگری، سیروس گرجستانی و الهام چرخنده در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران به صحنه رفت و با استقبال خوب تماشاگران رو به رو شد. 

پانزدهمین جشنواره آیینی سنتی در از 23 تیر تا اول مرداد ماه در تهران برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.