یکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵

مکبث ایرانی در ایروان اجرا می شود

نمایش تنها سگ اولی می داند چرا پارس می کند مکبث

«تنها سگ اولی می داند چرا پارس می کند مکبث» در جشنواره هایفست اجرا می رود.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، به نقل از روابط عمومی این نمایش، «تنها سگ اولی می داند چرا پارس می کند مکبث» به طراحی و کارگردانی ابراهیم پشت کوهی پس از اجرا در جشنواره بین المللی تئاتر هایفست ارمنستان در شهر ایروان اجرای عمومی می شود.

گروه تئاتر «تی توک» بندر عباس فردا دوشنبه برای اجرا در ارمنستان راهی این کشور می شودو پس از یک اجرا که شش اکتبر (پنجشنبه 14 شهریور) در جشنواره هایفست دارد ،هشت اکتبر (16 شهریور) هم در سالن دراسانی دون خانه هنرمندان ایروان یک اجرای عمومی خواهند داشت.

این اثر اقتباسی از نمایشنامه «مکبث» شکسپیر است وبراساس آیین های بومی ومراسم زارمنطقه جنوب ایران با نگاهی به شیوه های اجرایی کابوکی ،کاتاکالی ، بوتو و کمدیا دلارته اجرا می شود.
موسیقی که درآثار این گروه تئاتر استفاده می شود یکی از ابزارهای اجراست،موسیقی اتفاقی وتلفیقی از آوازهای فولکلوریک جنوب ایران و سازهای مختلف ژاپنی و آفریقایی، هندی واشیاء است.

در این نمایش مکبث برای بابا زارشدن دست به جنایت می زند واز پادشاهی اسکاتلند به بابا زاری اهل هوا در جزیره هرمز ایران می پیوندد.

داوود اسلامی،محمد سایبانی، فریبا امیری، مجید کشاورز، مریم حکمت،مسعود اولی بندری و بهروز عباسی بازیگران این اجرا هستند ورضا عباسپور،رضا کولغانی وپیمان بخشی گروه موسیقی این اجرا را تشکیل می دهند. پونه مجتبی مسوول بین الملل گروه است و صدیقه غلامی طراحی پوستر و بروشوررو به عهده دارد و فروغ سجادی مسوول هماهنگی و روابط عمومی گروه است.

«تنها سگ اولی می داند چرا پارس می کند مکبث» که سال 88 جایزه بهترین نمایش بخش تجربه های نو بیست وهشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر را نیز دریافت کرد ،شهریور 89 درکارگاه نمایش تئاتر شهر اجرای عمومی شد و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت. همچنین این نمایش به همراه دیگر نمایش گروه «حقیقت العشق ...» خردادماه جاری در بندرعباس بار دیگر اجرای عمومی شد.

جشنواره بین المللی تئاترهایفست از 2 تا 8 اکتبر(10تا 17 مهرماه) در پایتخت ارمنستان برگزار می شود.

انتهای پیام/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.