دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵

آثار و کتاب های فریبرز لاچینی در سطح جهان منتشر می شود

فریبرز لاچینی

فریبرز لاچینی از اجرا و توزیع قطعات کلاسیک خود در سرتاسر جهان خبر داد.

فریبرز لاچینی آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری سینمای ایران، گفت: حدود 11 سال است که بر روی پروژه ای کار می کنم که «بوی دیروز» نام دارد این مجموعه شامل 30 لوح فشرده می شود که هرکدام 15 آهنگ است و ترانه های قدیمی را از گذشته تا به امروز در آن گرد آورده ام.

وی افزود: در این آلبوم یکسری کارهایی را ضبط کرده و با پیانو اجرا کرده ام که شامل نیم قرن موسیقی ایرانی می شود و در کنار آن یکسری کارهای کلاسیک به نام مرثیه ساخته ام که بعد از مجموعه «بوی دیروز» یا «پاییز طلایی ها» بیرون می آید.

این آهنگساز بیان کرد: این کارهای کلاسیک در سراسر دنیا سروصدای زیادی کرد و فروش خیلی خوبی هم در جهان دارد. من در نمایشگاهی که هشت ماه گذشته در فرانسه دعوت داشتم آثارم را آنجا نیز به نمایش گذاشتم که استقبال خیلی خوبی شد.

وی گفت: یکی از مهم ترین اتفاقات اخیر بستن قرارداد با شرکت schott music است که یکی از اولین ها در جهان است و قراردادهایی با بتهوون و آهنگسازان بزرگ داشته است. این شرکت با من قراردادی بست تا تمام کارهای من را در سراسر دنیا توسط شعبه های مختلف خود منتشر و توزیع کنند. این شرکت چندین ارکستر سمفونیک در اختیار دارد که قرار شده است این نیم قرن موسیقی را در سرتاسر دنیا منتشر کند که این خبر بزرگ و خوبی برای کشور ما محسوب می شود.

لاچینی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ده ها هزار نسخه روزانه از این آثار چاپ می شود و در سایت های پربیننده پخش می شود. که این نشان از پرطرفدار بودن آن قطعات در سرتاسر جهان است. قرار است ما این قطعات را با ارکستر در سرتاسر دنیا اجرا کنیم که تا به امروز هیچ کس به این وسعت این کار را نکرده است. اولین برنامه ما حدود چهار ماه دیگر در چین برگزار می شود که اولین کنسرت از این مجموعه اجراها در سرتاسر دنیا خواهد بود.

وی ادامه داد: قرارداد بستن با دکتر پیتر هانسر اشترکر رییس شرکت schott music برایم باورکردنی نبود؛ اینکه قرار است این شرکت کارهای من را در جهان منتشر کند کار بزرگی است که اولین بار برای یک هنرمند در خاورمیانه اتفاق می افتد. قرار است این قطعات کلاسیک که بیان کننده نیم قرن موسیقی کلاسیک ایران است در دانشگاه ها هم تدریس شود.

این آهنگساز خاطر نشان کرد: هیچ پیانیستی در دنیا به این تعداد که من کار ساخته ام اثر ندارد. من مجموعا 60 آلبوم پیانو دارم و در تمام این آلبوم ها موسیقی فیلم های قدیمی هم وجود دارد که عده ای باورشان نمی شود این آثار از یک هنرمند ایرانی باشد.

لازم به ذکر است علاقمندان به این آثار می توانند از طریق رجوع به سایت این هنرمند هرکدام از قطعات را که می خواهند به صورت آنلاین خریداری کنند که قیمت هر قطعه هزار ریال است. آدرس سایت www.lachini.com است.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.