سه‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴

آرش سجادی حسینی: باید فرهنگ سینما ایرانی باشد

آرش سجادی حسینی

یک کارگردان جوان سینما گفت: اگر قرار است فرش قرمز جمع شود باید درمراسم لفتتاحیه پروژه ها هم از روبان استفاده نکنیم. وقتی قصد ما مستقل عمل کردن است باید همه چیزمان ایرانی باشد.

آرش سجادی حسینی در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس در باره فرش قرمز، گفت: یکی از راه های تبلیغاتی اکران فیلمها، آن است که عوامل فیلم به همراه خانواده هایشان در این مراسم حضور می یابند و با هم به تماشای فیلم می نشینند. اگر به نظر شما این فرش قرمز است که کلا مفهوم فرش قرمز زیر سوال می رود. ما ایرانی هستیم با فرهنگ غنی ایرانی می توانیم به نوعی این فرهنگ را بومی کنیم.

سجادی حسینی در ادامه سخنان خود افزود: حال اگر ما قبول کنیم که این مفهوم فرش قرمز است چرا باید آن را از سینما جدا کنیم؟ چه دلایل غیر اخلاقی وجود دارد تا جلوی این کار گرفته شود؟ اگر رفتارهای ما هدایت شده و با برنامه ریزی باشد می تواند مسئله را حمایت کند، نه اینکه ما تصمیم بگیریم صورت مسئله را پاک کنیم. در این صورت یکی از قوی ترین ابزار های تبلیغاتی از سینمای ما گرفته می شود.

کارگردان فیلم« آوان» در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما در همه کارها از کشورهای اروپایی تقلید می کنیم.مثلا برای افتتاح یک پروژه همیشه روبانی بسته می شود و مسئولین آن را می برند و این دقیقا تقلید از کشورهای غربی است. اگر قرار است فرش قرمز جمع شود باید درمراسم افتتاحیه پروژه ها هم از روبان استفاده نکنیم. وقتی قصد ما مستقل عمل کردن است باید همه چیزمان ایرانی باشد.

انتهای پیام/ن/ ا ک

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.