شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳

«هدیه ولنتاین» از سوره مهر به نیستان رفت

کتاب «هدیه ولنتاین» که پیش از این قرار بود در انتشارت سوره مهر منتشر شود به دلیل توجه نکردن مسئولان و بلاتکلیفی اثر، این کتاب در انتشارات نیستان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبی سینما پرس، مجموعه داستان تازه ای از سارا عرفانی، نویسنده از سوی انتشارات نیستان راهی بازار نشر شد.

داستان های کوتاه «به خاطر تو»، «پارسا»، «نگاه ماه»، «صدف»، «هدیه ولنتاین»، «حضور آسمانی»، «از پشت ابر»، «یک مدل خاص» و «در آخرین نگاهش» نام داستان های این مجموعه داستان کوتاه است که نویسنده آن ها در سال های گذشته نوشته است.

«هدیه ولنتاین» پیش از نشر در انتشارات نیستان، حدود دو سال برای انتشار در انتشارات سوره مهر قرار داشت و به دلایل نا معلوم برای کشب مجوزه به ارشاد فرستاده نشده بود. این کتاب بدون حذف و ممیزی و در مدت کوتاهی از سوی انتشارات نیستان راهی بازار نشر شد.

موضوع اغلب داستان های این مجموعه جوانان و دغدغه های روزمره آن ها است. برخی از این آثار از نوشته های سال های نخست نویسندگی سارا عرفانی است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم، «به بیمارستان آمده بودم تا هم ببینمش و هم با او حرف بزنم. خواستم در بزنم که صدایی از داخل اتاق شنیدم. از لای در نگاه کردم. سه خانم و یک آقا دو طرف تخت ایستاده بودند. صورت خانم ها معلوم نبود وگرنه می شد حدس زد کدام شان، همسرش است. البته اگر ازدواج کرده بود. نمی دانستم به خانواده اش از من چیزی گفته بود یا نه. شاید اگر من را می دیدند، برایش درد سر می شد. به ساعت نگاه کردم. ده دقیقه تا پایان وقت ملاقات مانده بود. امیدوار نبودم که در این ده دقیقه بتوانند از او دل بکنند و بروند.»

سارا عرفانی، نویسنده رمان «لبخند مسیح» فارغ التحصیل الهیات است و اکثر داستان های او در این مجموعه، به گفته خود وی حول محور دینداری در جهان معاصر است.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.