یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴

مدرن‌ها به رهبری علیرضا مشایخی نواختند

رهبری علیرضا مشایخی در ارکستر موسیقی نو

ارکستر موسیقی نو به رهبری علیرضا مشایخی شب گذشته با اجرایی از آثار آهنگسازان مدرن ایرانی و خارجی در تالار رودکی به صحنه رفت.


به گزارش سینما پرس به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ، در ابتدای این کنسرت صنم قرچه‌داغی به صحنه آمد و قطعه «تنالین برای ویلنسل اپوس 173» اثر علیرضا مشایخی را نواخت. در ادامه پانیذ فریوسفی سولیست ویلن به صحنه آمد و «سونات شماره‌ی سه» به آهنگسازی علیرضا مشایخی را اجرا کرد.

«قطعه سیاره‌ تخیلی برای بداهه‌نوازی و نوار الکترونیک» اثر بورکهارت فردریش توسط گلناز گل‌صباحی، مهسا شهبازیان، سلمان حسینی، امیر نصرالله، اشکان پاشازاده، سعید علیجانی و یوسف اشرفی شهمیرزادی اجرا شد که در این قطعه خود آهنگساز به صحنه آمد و از مخاطبان تشکر کرد.

«تهران دو‌آل برای ویولن‌سل» اثر علیرضا مشایخی آخرین قطعه‌ی این کنسرت بود که سولیست ویولنسل آن صنم قرچه‌داغی بود و خود مشایخی قطعه را رهبری کرد.

ارکستر موسیقی بعد از چند دقیقه استراحت به رهبری سعید علیجانی به صحنه آمد و قطعه‌ای از این آهنگساز با عنوان «همایون برای ارکستر» را نواخت.

در ادامه «سونات پیانو» اثر علیرضا مشایخی که سولیست پیانو آن علیرضا خیابانی بود اجرا شد؛ دو قطعه با عناوین «لحظه‌ها برای دو ویلن» و «روند برای دو ویلن» اثر علیرضا مشایخی در ادامه‌ی این برنامه اجرا شد که پانیذ فریوسفی و امین غفاری دونوازی ویلن را عهده‌دار بودند.

پایان‌بخش اجرای ارکستر موسیقی نو که خود علیرضا مشایخی رهبری آن‌را عهده‌دار بود «کنسرتو برای ساکسیفون و ارکستر» بود که خود بورکهارت فردریش سولیست ساکسیفون این قطعه بود.

بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر امشب در تالار وحدت به کار خود پایان می دهد.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.