شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۳

در گفت‌وگو با سینما پرس/

«مکبث» به روایت قطب‌الدین صادقی روی صحنه می‌رود

قطب الدین صادقی

سینما پرس: قطب‌الدین صادقی از اجرای عمومی نمایش «مکبث» از نیمه آبان ماه سال آینده خبر داد.

قطب‌الدین صادقی، در گفت و گو با خبرنگار تئاتر سینماپرس، از برنامه هایش برای اجرا در سال آینده خبر داد و گفت: قرار بود نمایش «خاطره ای نداشتم حتی اگر هزار سالم بود» را بلافاصله بعد از اجرا در تئاتر فجر، در تالار مولوی به صحنه ببریم اما بعد متوجه شدم که قصد ندارند سالن را به بنده بدهند. به همین خاطر به فاصله چند روز از آغاز جشنواره فجر، نزد سعید اسدی، مدیر تالار مولوی رفتم و اعلام کردم اگر اجرای عموم ندهند نمایش را به جشنواره فجر نمی آورم.

وی افزود: قول دادند که نمایش را در همان تالار مولوی اجرای عموم ببرم. این خیلی بد بود که دو روز قبل از اجرای جشنواره، حرف خودشان را نقض کردند. به دلیل طولانی شدن زمان انتظار، بسیاری از بازیگرانم را از دست دادم و در واقع نمایش را دوبار کارگردانی کردم. دانشجویان من که برای بازی در نمایش وارد گروه می شوند، احساس می کنند مدیریت تئاتر کشور آن ها را تحقیر می کند. امیدوارم با آغاز سال آینده اجازه اجرای عمومی این اثر را بگیرم.

قطب الدین صادقی همچنین گفت: «سکوتت برای کشتنم کافی است» را نیز پیش از این تمرین کرده ام. این نمایش برای جشنواره فجر پارسال آماده بود اما هنوز مشخص نیست که نوبت اجرا بگیرم.

این هنرمند همچنین درباره اجرای سال آینده اش در سالن استاد سمندریان گفت: نمایش «مکبث» اثر شکسپیر را از چهاردهم آبان سال آینده در این سالن اجرا می برم. این نمایش تا پایان آذر ماه روی صحنه خواهد بود.

قطب الدین صادقی همچنین از آمادگی برای شرکت در جشنواره کودک خبر داد و گفت: سال آینده در جشنواره تئاتر کودک، یک کار خواهم داشت. طرح این نمایش را دو سال قبل آماده کرده بودم.

«پیکره های بازیافته» و «اگر نرفته بودی» نمایش هایی است که صادقی در سال نود روی صحنه برد.

انتهای پیام/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.