سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۳

در گفت‌وگو با سینماپرس؛

اکبرلو: سازمان سینمایی یک بار برای همیشه مسئله متولی‌گری سینما را قطعی کند / با تصمیم‌گیری سلیقه‌ای کلیت سینما فرومی‌پاشد

منوچهر اکبرلو

سینماپرس- گروه سینما: منوچهر اکبرلو گفت: به نظر می‌رسد اکنون زمانی است که سازمان سینمایی باید با یک اقدام جدی و یک بار برای همیشه مسئله متولی گری سینما را قطعی کند. پیش‌تر هم شاهد برخوردهای سلیقه‌ای و موازی‌کاری‌ها بوده‌ایم اما به نظر می‌رسد که شرایط فعلی بسیار حادتر باشد.

این منتقد سینما در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب افزود: بنابراین در سطوح بالا حتی مجلس باید تاکید ورزد که سینما نیز مانند هر مسئله دیگری یک متولی مشخص داشته باشد که تعیین کننده نهایی باشد. در شرایطی که امید می رفت با تشکیل سازمان سینمایی جایگاه مدیران سینمایی در ارشاد تقویت شود به نظر می رسد نهادهای دیگر حاضر به پذیرش این جایگاه قانونی نیستند.

وی ادامه داد: طبیعی است که اظهارنظر درباره هر فیلم حق طبیعی هر شخصی است چه یک تماشاگر ساده باشد و چه یک مدیر فرهنگی اما اگر در حوزه اجرا مانند اجازه دادن اکران یا تعیین میزان ممیزی بخواهد دیدگاه‌های مختلف عملی شود آنگاه کلیت سینمای ما فرو خواهد ریخت به ویژه آن که در شرایط کنونی صنعت سینما به طور کامل در کشور ما وجود ندارد این امر یعنی اجرای دیدگاه های متفاوت و حتی متضاد به شوک کردن بیشتر سینما خواهد انجامید.

به گفته اکبرلو، اگر مدیران نهادهای مختلف و نیز گروه‌های سیاسی و فرهنگی این هدف را دنبال کنند سرانجام خوبی برای سینما نمی‌توان تصور کرد.

وی با تاکید بر این نکته که این دیدگاه‌های بسته با ادعاهای انجام کار فرهنگی مغایرت دارد، تصریح کرد: این اقدامات سرانجامی جز رکود فعالیت‌های فرهنگی نخواهد داشت. بدیهی است که رکود فرهنگی نتیجه‌ای نخواهد داشت جز رفتن بیشتر محصولات فرهنگی به آن سوی مرزها یعنی به دست خود به مقوله تهاجم فرهنگی دامن خواهیم زد.

این منتقد در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی مدیران چنین دیدگاهی وجود دارد که «من تولید نمی‌کنم پس دیگران هم تولید نکنند»! این نگاه مفهومی جز تایید کم کاری های مدیران ندارد.

انتهای پیام/ ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.