سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲

جمعه از شبکه یک؛

پخش فیلم تلویزیونی «ستاره‌های دنباله دار» همزمان با روز شهادت مرحوم والی

ستاره های دنباله دار

سینماپرس – گروه تلویزیون: «ستاره‌های دنباله دار» ساخته حسین قاسمی‌جامی با محوریت زندگی بسیجی حاج والی همزمان با شهادت وی از شبکه یک روی آنتن می‌رود.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی بسیج رسانه ملی، فیلم تلویزیونی «ستاره‌های دنباله‌دار» که بر اساس زندگی ایثارگر بسیجی حاج عبداله والی توسط گروه تلویزیونی بسیج سازمان صداوسیما و به کارگردانی حسین قاسمی‌‌جامی تولید شده است، جمعه این هفته همزمان با ایام وفات مرحوم والی و سالگرد تاسیس سازمان بسیج سازندگی کشور از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.
این فیلم روایت زندگی مرحوم والی (با ایفای نقش محمود مقامی) از زبان نوجوانی به نام جمعه است. جمعه که مادرش در آستانه مرگ قرار دارد در منطقه بشاگرد زندگی می‌کند. جمعه از والی کمک می‌خواهد و ایشان با امید بخشیدن به جمعه باعث می‌شود تحول بزرگی در او به وجود بیاید.
مرحوم والی که از او به عنوان نماد مدیریت جهادی یاد می‌شود در سال 61 با منطقه محروم بشاگرد آشنا شده و در حالی که حضور خود را در جبهه‌ها لازم می‌‌بیند، تلاش در جهت فقرزدایی از بشاگرد را واجب‌تر دانسته و خود را تا لحظه‌ مرگ یعنی اردیبهشت‌ماه سال 1384 وقف آنجا می‌کند.
براساس این گزارش، اکثر صحنه‌های این تله‌فیلم در منطقه بشاگرد استان هرمزگان تصویربرداری شده و تنها بخشی از صحنه‌های آن در لوکشین‌هایی چون فرودگاه، بیمارستان و شهرک سینمایی دفاع مقدس در تهران جلوی دوربین رفته است.
در این فیلم محمود مقامی، کیانوش گرامی، سارا احمدیان، مرتضی کاظمی، احمد معمارپور، غلامرضا اصانلو، شهزاد صفوی، مهنوش شیخی، علیرضا طالبی، مجید حسن‌زاده و تعدادی از بازیگران محلی به ایفای نقش می‌پردازند.
تعدادی از عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: حسین قاسمی‌جامی/ تصویربردار: محمدحسین کریمی/ صدابردار: مهدی اکبریان/ دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: حمید شوریده/ طراح صحنه و لباس: علیرضا حیدری/ طراح گریم: محمود اسمانی/ جلوه‌های ویژه: ایمان کرمیان/ دستیار دوم کارگردان: محسن کریمان/ مدیرتدارکات: سید احمد رضایی/ عکاس: سپیده برنجی/ مدیرتولید: احمد معمارپور/ تهیه‌کنندگان: جواد قلی‌زاده، سعید مترصد

انتهای پیام/ع.آ

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.