سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۷

برنامه‌های ایام تعطیلات؛

ویژه برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد در شبکه سحر

\رحلت امام خمینی

سینماپرس-گروه تلویزیون: سیماهای شش‌گانه شبکه جهانی سحر، برنامه‌های مختلفی را به منظور بزرگداشت ایام 14 و 15 خرداد ماه مصادف با سال‌روز رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین پانزده خرداد تدارک دیده‌اند.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی شبکه سحر، برنامه‌های مختلفی به منظور بزرگداشت ایام 14 و 15 خردادماه مصادف با سال‌روز رحلت حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین پانزده خرداد تدارک دیده‌اند. مخاطبان فرانسوی، بوسنیایی، انگلیسی، آذری، کردی و اردو زبان این شبکه بین‌المللی را با زندگی، شخصیت و روند مبارزات رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران آشنا می‌کنند.

سیمای انگلیسی
مستند «بیت الغزل» در 4 قسمت 15 دقیقه‌ای در ایام رحلت حضرت امام از سیمای انگلیسی پخش می‌شود. این مجموعه به سرپرستی شهرزاد خانی‌پور به زبان انگلیسی زیرنویس شده است و به روایت زندگی و شخصیت حضرت امام خمینی(ره) از زبان خدمه، دوستان، آشنایان و بستگان ایشان می‌پردازد.
«شمس جاوید» که به سرپرستی شهرزاد خانی‌پور به زبان انگلیسی زیرنویس شده است، دیگر برنامه مستند این سیما در ایام رحلت رهبر فقید انقلاب اسلامی است که در 8 قسمت 30 دقیقه ای به بررسی و مرور زندگی نامه حضرت امام (ره) از زمان تولد تا زمان رحلت و همچنین فعالیت‌های مبارزاتی آن حضرت از سال 1342 تا پیروزی انقلاب اسلامی در قالب تصویر و ارایه مباحث کارشناسی توسط کارشناسان می‌پردازد.
مستند «روح اله» نیز با موضوع بررسی زندگی حضرت امام خمینی(ره) از پیش از تولد تا جوانی، زمینه‌های انقلاب و در نهایت رحلت ایشان به سرپرستی زهرا چنانی افشار در 3 قسمت 20 دقیقه‌ای دوبله شده و از سیمای انگلیسی پخش می‌شود.
برنامه «افق» نیز شنبه 13 خردادماه به مدت 35 دقیقه به موضوع رحلت امام اختصاص خواهد داشت. این برنامه به تهیه‌کنندگی حسین خروجی شامل آیتم‌هایی همچون ارتباط زنده تلفنی با کارشناس، نماهنگ، گزارش و معرفی سایت است.
سیمای انگلیسی همچنین سه میان برنامه 5 دقیقه‌ای در قالب موسیقی – تصویر را نیز با موضوع ارتحال امام خمینی و قیام 15 خرداد برای این ایام در نظر گرفته است.

سیمای آذری
سیمای آذری مستند روایی «راز ماندگاری» را برای این ایام تهیه کرده است. این برنامه به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیرهوشنگ دارایی وقایع رخ داده از قبل از سال 42 و راه اندازی نهضت امام خمینی را تا تبعید، پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و تحولات اخیر کشور را با استفاده از تصاویر آرشیوی، موسیقی و نریشن روایت می‌کند.
«راز ماندگاری» روز 14 خرداد به مدت 30 دقیقه از سیمای آذری پخش خواهد شد.

سیمای اردو
برنامه «نقطه نگاه» به تهیه‌کنندگی زینب محموده در دو قسمت 20 دقیقه‌ای 13 و 14 خردادماه از سیمای اردو پخش خواهد شد. این برنامه ترکیبی در قالب مصاحبه با کارشناسان اردو زبان در حال تحصیل در قم، تصاویر مستند آرشیوی، تصاویر مستند از منزل حضرت امام در شهر قم و موسیقی- تصویر به بررسی زندگی امام راحل می‌پردازد.
برنامه زنده میزگرد به تهیه‌کنندگی محسن رفیعی پورعلوی روز یکشنبه 14 خرداد ماه به موضوع ارتحال امام اختصاص دارد. در این برنامه که به مدت 45 دقیقه به طور زنده پخش خواهد شد به بحث پیرامون بعد سیاسی شخصیت امام خمینی (ره)، نحوه انتخاب رهبری و تحولات آن دوران، نگرش شخصیت‌های سیاسی آن زمان از جمله گورباچف به حضرت امام (ره) و نظرات حضرت امام در مورد فلسطین و منطقه خاورمیانه پرداخته می‌شود. ضمن اینکه ارتباط مستقیم تصویری با لندن و دهلی نیز برقرار خواهد شد.
«امام خمینی، احیاگر دین» به تهیه‌کنندگی زهرا حاج رحیم کاشی نیز دیگر برنامه سیمای اردو برای این ایام است که در 2 قسمت 10 دقیقه‌ای پخش خواهد شد. این برنامه زندگی‌نامه امام خمینی از تولد تا ارتحال، آثار و کتاب‌های ایشان و موضوع انتخاب رهبری پس از ایشان را مورد بررسی قرار می‌دهد.
برنامه «ایران در یک نگاه» دوشنبه 15 خرداد نیز به موضوع ارتحال حضرت امام اختصاص دارد. این برنامه گفت‍وگو محور 45 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی مهدی فولادیان شامل بخش‌هایی همچون گزارش روز، وله، گفت‌وگوی زنده با شخصیت‌های سیاسی و مذهبی آشنا با امام خمینی(ره) و ... خواهد بود.

سیمای فرانسوی
مستند «امام خمینی» در مدت زمان 30 دقیقه‌ای در روزهای 14 و 15 خرداد، زندگی‌نامه امام خمینی را در قالب تصویر – نریشن از تولد تا وفات، تبعید و ابعاد شخصی، اجتماعی و سیاسی زندگی امام(ره) به تصویر کشیده است. این برنامه به سرپرستی محسن روخ دوست به زبان فرانسوی دوبله شده است.
مجموعه «این مرد مرا متحول کرد» نیز در 4 قسمت 30 دقیقه‌ای به زبان فرانسه بازسازی شده و در این ایام از این سیمای پخش می‌شود. داستان این مجموعه درباره زنی فرانسوی است که در سفر به ایران و پس از آشنایی با شخصیت امام خمینی (ره) به دین اسلام مشرف می‌شود.
«نهضت امام خمینی» نیز عنوان مجموعه‌ای است که پخش آن از 5 خرداد از سیمای فرانسوی آغاز شده و به بررسی شخصیت و قیام حضرت امام می‌پردازد. این مجموعه مستند در 17 قسمت 20 دقیقه‌ای به سرپرستی امیر فرح‌خواه به زبان فرانسوی دوبله شده است و سیر مبارزاتی حضرت امام خمینی (ره) از آغاز مبارزه تا پیروزی انقلاب را مورد بررسی قرار می‌دهد.
«مجله فرهنگی» نیز روز یکشنبه 14 خرداد به مدت 20 دقیقه پخش می‌شود و به موضوع رحلت حضرت امام اختصاص خواهد داشت. این برنامه به مصاحبه با دکتر توکلی از یاران امام و مدیریت داخلی نوفل لوشاتو در زمان حضور امام در فرانسه، نمایش عکس‌های حضرت امام در جماران، بخش مجری پلاتو به بحث در مورد رحلت امام و انتخاب رهبری خواهد پرداخت.
پخش چهار نماهنگ با موضوع ارتحال امام خمینی نیز از دیگر برنامه های این سیما در ایام رحلت رهبر انقلاب است.

سیمای بوسنیایی
برنامه زنده «چهل» که روز شنبه 13 خرداد به مدت 40 دقیقه از سیمای بوسنیایی پخش می‌شود به موضوع ارتحال امام خمینی (ره) خواهد پرداخت. این برنامه به تهیه‌کنندگی محسن جعفری به بررسی ویژگی‌های شخصیتی، اجتماعی و اخلاقی حضرت امام و مبارزات ایشان می‌پردازد و شامل بخش‌هایی از جمله گفت‌وگوی کارشناس ارسالی از بوسنی و هرزگوین، گزارش مردمی از این کشور در مورد رحلت امام خمینی، گفت‌وگو با میهمان برنامه (از دانشجویان بوسنیایی علوم دینی در مقطع دکترا در ایران) در مورد شخصیت و اندیشه‌های سیاسی امام راحل و تصویر- نریشن خواهد بود.
زیرنویس بوسنیایی مجموعه «این مرد مرا متحول کرد» روز چهارشنبه 10 خرداد از سیمای بوسنیایی سحر نیز پخش می‌شود. این برنامه به سرپرستی رحمان رستم‌پور زیرنویس شده است.

سیمای کردی
به همین مناسبت ویژه برنامه‌ای با عنوان «امام روح اله نیز 14 خرداد به مدت 60 دقیقه از سیمای کردی پخش خواهد شد. این برنامه به تهیه‌کنندگی شاه‌رضا قوامی شامل بخش‌هایی همچون ترجمه همزمان بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سال‌گرد ارتحال امام (ره)، گفت‌وگوی با کارشناسان و اساتید دانشگاه پیرامون ابعاد مختلف شخصیتی حضرت امام خمینی به ویژه در زمینه تاثیر افکار ایشان بر بیداری اسلامی در منطقه، ارتباط زنده تصویری با کارشناس در مرکز مهاباد، نریشن- تصویر، وله، سرود و گزارش است.

انتهای پیام/گ/ع.آ

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.