شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰

برنامه تحلیلی رادیو نمایش/

«نمایش شناخت» شناختی بر ساختار نمایشنامه

نمایش رادیو

سنماپرس- گروه تلویزیون/ برنامه نقد محور «نمایش شناخت» با نقد و تحلیل مشهورترین نمایشنامه‌های دنیا هر هفته دوشنبه از رادیو نمایش پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، «نمایش شناخت» برنامه‌ای است نقد محور که مهم‌ترین و مشهورترین نمایشنامه‌های دنیای نمایش را معرفی، نقد و تحلیل می‌کند. رویکرد این برنامه تحلیلی است و در کنار تحلیل ساختاری، نمایشنامه‌ها را از سه منظر روان شناختی، فلسفی و جامعه‌شناختی تفسیر و تحلیل می‌کند.
مهدی شیبانی‌زاده تهیه‌کننده «نمایش شناخت» با بیان این مطلب افزود: انتخاب نمایشنامه‌ها در این برنامه از دوران یونان باستان انتخاب و تا دوران معاصر ادامه دارد و ساختار آن به گونه‌ای است که یک تا دو استاد مدعو از حوزه تئاتر در برنامه حاضر است و 4 دانشجوی نخبه در گفتگو با استاد، نمایشنامه را نقد و تحلیل می‌کنند. بخش‌هایی از نمایشنامه که توسط بازیگران اجرا شده است نیز پخش می‌شود.
بر اساس این خبر، محسن قصابیان سردبیر مجری کارشناس و نصراله قادری، حسن ندایی، اشکان غفارعدلی، قطب‌الدین صادقی از اساتید مدعو آن هستند. همچنین فرهاد سلیمان‌نژاد، هدیه رضایی، مرضیه شاطر طوسی به عنوان دانشجویان کارشناس مدعو در برنامه حضور دارند.
گفتنی است، «نمایش شناخت» هر دوشنبه راس ساعت 18 از رادیو نمایش بر روی موج اف ام ردیف 5/107 پخش می‌شود.
انتهای پیام/ع.آ

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.