پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴

گام به گام با سی و یکمین جشنواره فیلم فجر/4

وزیر ارشاد: سینمای بعد انقلاب تلاش کرد به ابتذال نرود اما بعضی سعی کردند آن را به انفعال بکشانند

وزیر ارشاد

محمد حسینی در سخنرانی خود در آئین افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر گفت: سینمای بعد از انقلاب هرچند کوشیده به سمت ابتذال نرود، اما برخی هم در این میان تلاش کردند آن را به سمت انفعال پیش ببرند که هنرمندان نباید بگذارند چنین اتفاقی بیفتد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، محمد حسینی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آخرین سخنرانی بود که در رده مسئولان سخنرانی کرد که در بخشی که به سینمای انقلاب مربوط می شد گفت:  سینمای بعد از انقلاب هرچند کوشیده به سمت ابتذال نرود، اما برخی هم در این میان تلاش کردند آن را به سمت انفعال پیش ببرند که هنرمندان نباید بگذارند چنین اتفاقی بیفتد.

وی در مورد پرداختن به رسالت سینما در ادامه اظهار داشت: امروز سینماگر رسالتی دارد که صدبار مسئولانه‌تر از گذشته است و اگر به رنج و به خون چهره، هنرمند است که تن به آسودگی نیاساید. سینما کلید پیشرفت کشور است و خانه بی‌در امنیت خود را از دست می‌دهد. نباید به هرکس اجازه ورود به آن بدهیم و سینماگر باید از کلید معرفت و هنر خود به خوبی محافظت کند. انتخاب مسئولان این بخش نیز با همین دیدگاه صورت گرفته است.

وزیر ارشاد اظهار داشت: سینمای امروز شاهد تجدید حیات معنویت است و علی رغم اهانت به اسلام و پیامبر اعظم همگان به تحقق وعده الهی راسخ‌تر می‌شوند. هنرمند مصالح خود را منطبق با مصلحت حق می‌انگارد.

وی گفت: سی‌و یکمین جشنواره فیلم مفجر با تمایزی محسوس نسبت به سال‌های گذشته از نقد سالم اجتماعی، دفاع مقدس و حضور چشم‌گیر فیلم اولی‌ها و استقبال بین الملی به چراغ راهنما مجهز شده است.

هنر با تعهد محاکات یافت

کرامات، معنــای آیــات یافــت

هنرمند هرلحظه بیدار شد

زمانها بــه جبرانِ مـافات یــافت

بضاعات مزجات بالطفِ حق

مَلَک گــشت و راه سماوات یافت

هنر نردبان است تا عرش عشق

دل و عشــق هرگه ملاقات یافت

هنرمند در خلوت خلق خود

چه خوش، وقتِ ناب مناجات یافت

سی ویکمین جشنواره‌ فیلم فجر با تمایزی محسوس و تنوعی ملموس از اقلیم و موضوع، نقد سالم و مفید اجتماعی، دفاع مقدس و گونه دینی و حضور چشمگیر جوانان و فیلم‌اولی‌ها و نیز استقبال بین‌المللی، به‌نظر می‌رسد به تعریض جاده و علایم راهنما، مجهز گردیده است.

از سینماگران و نقشِ‌گرانِ آنان سپاسگزارم و به استیفای آرزوهای مقدس نظام، امیدوارم. توفیق، رفیق طریق عزت و اعتبار گردآورندگان و گردآمدگان این محفل باد!

مراسم افتتاحیه سی ویکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر اکنون در تالار وحدت با حضور مسوولان سینمایی و هنرمندان در حال برگزاری است. 

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.