شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۳

علی شاه حاتمی عنوان کرد:

فیلم «آقای الف» توانست فراتر از یک ادعا عمل کند

علی شاه حاتمی

سینماپرس- گروه هفت هنر/علی شاه حاتمی گفت: در جامعه ای که همه ادعای کاری را دارند، فیلم «آقای الف» توانست فراتر از یک ادعا عمل کند و ویژگی های یک فیلم سه بعدی را داشته باشد.

علی شاه حاتمی کارگردان در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس، در خصوص سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، گفت: اول باید جشنواره را تعریف کرد ما زمانی که می گوییم جشنواره و محلی را به عنوان مقر و محل برپایی  آن انتخاب می کنیم باید تمامی اینها را تعریف کنیم تعریفی که در تمام دنیا یکسان است اما من تا به حال در ایران جشنواره ای را ندیدم که این استانداردها در آن رعایت شده باشد.

 

وی افزود: شما وقتی می خواهید فیلم بسازید اول باید فضایی برای ساخت آن فراهم کنید به همین نسبت وقتی هم که می خواهید جشنواره ای برگزار کنید اول باید فضای مناسب آن را ایجاد کنید. این جشنواره را باید  منهای پسوند بین المللی آن در نظر گرفت، چراکه من همیشه با این پسوند مشکل داشتم و نمی دانم کدام بخش این جشنواره بین المللی است و اصلا فضایی برای رقابت بین المللی در آن ایجاد شده است که نام بین المللی به آن اطلاق شود یا خیر.

 

این کارگردان تصریح کرد: من فکر می کنم استفاده از یک واژه در لوگوی جشنواره باید با درایت بیشتری اتفاق بیفتد به همین دلیل نه به این جشنواره به هیچ جشنواره دیگری امیدوار نیستم ما در خیلی مواقع شاهد هستیم فیلمساز برای دیدن فیلم خود صندلی ای برای نشستن ندارد، تمام اینها استانداردهایی است که نادیده گرفته می شود.

 

وی ادامه داد: اینکه جشنواره ای را در بالای تپه ای برگزار کنیم و هیچ تمهیداتی برای حضور مهمانان آن وجود نداشته باشد یعنی رعایت نکردن استانداردها، وقتی جشنواره برگزار می کنید باید به فکر باشید فضایی هم ایجاد کنید که فرد حاضر در آن بدون هیچ دغدغه ای بتواند با خیال راحت به تماشای فیلم بنشیند. هیچ جشنواره ای در ایران با رعایت حداقل استانداردها برگزار نشده و امیدوارم که روزی این امر میسر شود. 

 

شاه حاتمی در رابطه با نمایش اولین فیلم سه بعدی در این جشنواره اظهار داشت: فیلم «آقای الف» علی عطشانی باعث خوشحالی ما شد که برای اولین بار سینما برخلاف تجربیاتی منفی ای که داشت  و در هر نوع حرکت جدیدی ناموفق بود و آن انتظاری که باید را برآورده نمی کرد توانست مثبت عمل کند، این فیلم توانسته بود از لحاظ تکنیکی از قابلیت های یک فیلم سه بعدی بهره ببرد و کاملا استانداردهای یک فیلم سه بعدی را رعایت کند.

 

وی بیان کرد: این فیلم منهای فیلمنامه بد  به عنوان یک فیلم سه بعدی واقعی قابل پذیرش است و یک اتفاق خوب به عنوان اولین تجربه و اولین موفقیت برای سینمای ما محسوب می شود. این کار در اولین تجربه خود توانسته ثابت کند که می شود به راحتی یک فیلم سه بعدی ساخت و موفق هم عمل کرد.

 

کارگردان فیلم «رویای سینما» در پایان خاطر نشان کرد: فیلم «آقای الف» ضعف هایی دارد ولی به دلیل حسن هایی هم که داراست توانسته ایرادهای کار را بپوشاند. در جامعه ای که همه ادعای کاری را دارند این فیلم توانسته فراتر از یک ادعا عمل کند و ویژگی های یک فیلم سه بعدی را داشته باشد. 

 

انتهای پیام/صن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.