دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۷

سینماگران در غرفه سینماپرس/6

میرعلایی: با کج روی به سرعت گرفتن جریان نابودی سینما کمک نکنیم

میر علایی

سینماپرس- گروه سینما/ مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: با راه کج رفتن بر ضد ارزش های سینما به سرعت گرفتن جریان نابودی سینما کمک نکنیم. در سال گذشته یک کارشناس با مطرح کردن این موضوع که هفت فیلم جشنواره به موضوع خیانت پرداخته بودند در رسانه ای ملی ذهنیت ها را در مورد سینما تخریب کرد.

سید احمد میرعلایی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس اظهار کرد: بستگی دارد که ما چقدر به سینما وفادار هستیم و خودمان را برای سینما و سینما را برای خودمان حفظ کنیم. در واقع باید دید سینما برایمان هدف است و یا ابزاری برای رسیدن به اهداف بزرگتر.

 

وی ادامه داد: وقتی سینما هدف است از این وسیله استفاده می کنیم و با افتخار احساس می کنیم برای ما است در این حالت امکان دارد در جشنواره شرکت نکنیم شاید علت عدم حضور برخی از فیلم های فاخر در جشنواره هم همین باشد.

 

میرعلایی با تاکید بر این که ما باید به این سینما خدمت کنیم، تصریح کرد: باید برای همگرایی بیشتر با هم متحد شویم. برخی رفتار ناصوابی دارند تا جلوی پیشرفت سینمای ایران را بگیرند. باید در مقابل این افراد ایستاد و مشکلات را از دورن حل کرد. وقتی این نگاه وجود داشته باشد سینماگران با فیلم خود در جشنواره شرکت می کنند و در این جشن بزرگ حرف خود را به گوش دیگران می رسانند.

 

وی خاطرنشان کرد: با راه کج رفتن بر ضد ارزش های سینما به سرعت گرفتن جریان نابودی سینما کمک نکنیم. در سال گذشته یک کارشناس با مطرح کردن این موضوع که هفت فیلم جشنواره به موضوع خیانت پرداخته بودند در رسانه ای ملی اشاره کرد و با این حرف ذهنیت ها را به سینما تخریب کرد. این رفتارها باعث می شود از هم دور شویم.

 

میرعلایی در پایان یادآور شد: سینمای امروز ایران مخاطب ندارد زیرا تنوع و جذابیت طلبی را که مردم طلب می کنند، متفاوت شده است. باید با همدلی همه سینما را درست کنیم.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.