چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳

پيام رئيس سازمان سينمايي به مناسبت پايان كار سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر

شمقدری در جشنواره فیلم فجر در برج میلاد

سینما پرس-گروه سینما/جواد شمقدری، رئيس سازمان سينمايي به مناسبت پايان كار سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر پیام داد.

به گزارش سینما پرس به نقل از روابط عمومي سازمان سينمايي  متن پيام رئيس سازمان سينمايي به شرح ذيل مي باشد.

خدا را شاكريم كه حضور پرشور مردم در يوم الله 22 بهمن حسن ختامي بر جشن هاي سالگشت پيروزي انقلاب اسلامي گشت و در چنين ايامي بخشي از قدرت و توان سينماي ايران در قالب دهها اثر سينمايي و در مصاف با عمليات رواني دشمنان به شايستگي  رونمايي شد. همگان شاهد بودند كه عليرغم طوفان هاي سهمگين عليه سينما از سوي معدودي مراكز و محافل، چرخ توليد فيلم از حركت بازنايستاد و باز هم قريب به يكصد فيلم در يكسال گذشته آماده نمايش گرديدند.

 سجده شكر بر زمين مي ساييم كه

 هر قدر رسانه ها و محافل خاص به سياه نمايي در باره سينما و عوامل آن پرداختند، ديگ خلاقيت سينماگران از جوشش بازنايستاد و بر پرده آفرينش هاي سينمايي، نقاط رنگين تازه اي ترسيم شد.

مايه مباهات است كه

 نيروي جواني و طراوت فيلمسازان تازه نفس، حيله هاي كهنه مخالفان سينما را پس زد و آتش فتنه هاي آنها را خاموش ساخت.

در استقبال از بهاراني تازه براي سينماي ايران بود كه

 روسياهي به زغال ماند و پارازيت رسانه هاي آنسوي آبها و مرثيه اي كه براي سينماي ايران ساز كرده بودند، در غريو شادي سينما دوستان همزمان با جشن انقلاب خاموش شد و ظهور چهره هاي مستعد تازه از راه رسيده، به كابوسي براي آنها بدل گرديد.

فرخنده ايامي بود كه

برگزاري همزمان جشنواره در ده استان كشور نشان داد، هستند مديران و مقاماتي كه در استانها دلشان براي فرهنگ و هنر مي تپد و نيازهاي مردم را فقط در مايحتاج عمومي خلاصه نمي كنند.

بعد ديگر جهاني جشنواره از آنجا آغاز شد كه

همايش هاليوديسم فرصتي را فراهم ساخت تا ديپلماسي فرهنگي تعين خاصي به خود گيرد و سينماگران منتقد هاليوود از كشورهاي مختلف به ايران بيايند و ضمن آشنايي نزديك با كشورمان راه هاي گسترش همكاري ها را تبيين كنند.

پس بر خود فرض مي دانم كه از همراهي همدلانه نهاد رياست جمهوري، وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي، خانواده بزرگ سينماگراني كه رونق بخش بخش هاي مختلف جشنواره بودند، مراجع فرهنگي، مذهبي و دانشگاهي، شركت ملي صنايع مس ايران، دبير لايق جشنواره و كاركنان خستگي ناپذير ستاد جشنواره، مديران و كارشناسان سازمان سينمايي، شهرداري تهران، رسانه ملي، ارباب جرايد و رسانه هاي گروهي و همه كساني كه به قدر بضاعت خويش سهمي در برگزاري سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر داشتند، سپاسگزاري كنم و از مردم و ولي نعمتاني كه سينمايي نجيب و بالنده حق و سزاوار آنهاست همواره به احترام و نيكي ياد كنم.

اميدوارم سال پيش روي رونق مضاعفي را براي سالن هاي سينما رقم بزند و پويش سينماگران را براي ترجمان هنرمندانه  از بهره هاي معرفتي و آموزه هاي ناب الهي و انساني، قرين موفقيت سازد.

جواد شمقدري

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.