یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۷

با اشاره به حاشيه هاي ايجاد شده پيرامون فعاليت خانه سينما/

شمقدری: با متانت و دقت مراقبت كنيم تا همه فرآيندها قانوني حل شود

شمقدری

سینما پرس-گروه سینما/ جواد شمقدري رئيس سازمان در خصوص اظهارات روزهاي اخير از سوي تني چند از اعضاي هيأت تدوين اساسنامه خانه سينما توضيحاتي داده است كه روشنگر پاره اي از ابهامات موجود است.

به گزارش سینما پرس، به نقل از روابط عمومي سازمان سينمايي جواد شمقدري، با تأكيد بر اينكه همه ما علاقه منديم وضعيت تشكل قانوني جامعه اصناف سينمايي ايران به مراحل پايان خود مي رسد تصريح كرده است؛ اين اشتياق نبايد باعث زايمان زودرس شود چون دوباره شاهد موجود ناقص الخلقه اي خواهيم بود. بنابراين بايد با متانت و دقت  و به دور از هيجانات لحظه اي مراقبت كرد كه هم فرآيندهاي قانوني به خوبي حل شود.

 

رئيس سازمان سينمايي در ادامه يادآور شد در حال حاضر اساسنامه «جامعه صنفي سينمايي» هم در مسير ثبت و تصويب قرار دارد كه در آن اساسنامه نامي از خانه سينما نيامده اما در اساسنامه اي كه توسط هيئت هفت نفره رئيس محترم جمهوري تدوين شده پيشنهادي مطرح است كه نام اين تشكل «خانه سينماي جمهوري اسلامي ايران» باشد.

 

وي يادآور شد دليل استفاده از اين نام به خاطر آن است كه در بعضي مجامع بين المللي و در تشكيلات وابسته به بعضي از افراد اپوزيسيون برانداز خارج نشين از نام «خانه سينما» در راستاي اهداف خلاف منافع ملي كشورمان سوء استفاده مي شود.

 

رئيس سازمان سينمايي در پايان با اظهار تأسف از اينكه بعضي از اعضاي محترم هئيت شرط عدم مصاحبه و اظهار نظر را تا پايان كار و به نتيجه رسيدن آن رعايت نكرده اند، اين اقدام را دليل اصلي بروز حاشيه هاي اخير دانسته است.

 

وي خاطر نشان كرد باز هم پيشنهاد مي كنيم ديگر كسي در كم و كيف موضوع صحبتي نكند كه در اين صورت قطعاً كار به نتيجه مطلوب نخواهد رسيد.

 

معتقدم در اين مرحله كار به اتمام رسيده و تصميم در موارد اختلاف به مراحل بعدي كه در سير قانوني قرار مي گيرد واگذار شود.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.