سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳

بازگر نقش فدریکو فلینی: باید روی لهجه ایتالیایی‌ام کار کنم

واگنر مورا

سینما پرس-گروه سینما/ واگنر مورا؛ بازیگر برزیلی نقش فدریکو فلینی در فیلم سینمایی «فلینی سیاه و سفید» اظهار کرده است که برای بازی در این نقش نیازمند به تمرین لهجه ایتالیایی است.

به گزارش سینما پرس، واگنر مورا؛ بازیگر برزیلی نقش فدریکو فلینی در فیلم سینمایی «فلینی سیا و سفید» (Fellini Black and White) که برای نمایش جدیدترین اثر خود به نام «صندلی پدر» (The Father`s Chair) در جشنواره فیلم ریو حضور پیدا کرده است، در نشست مطبوعاتی خود اظهار کرده که برای ایفای نقش به عنوان فدریکو فلینی نیاز دارد روی لهجه ایتالیایی‌اش کار کند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، مورا درباره بازی خود در فیلم سینمایی «فلینی سیاه و سفید» گفت: فیلمنامه بسیار خوب است و از اینکه عضوی از این پروژه هستم افتخار می کنم. من در نقش یکی از بزرگترین فیلمسازان تاریخ سینمای جهان بازی می کنم و این نقش یک نقش باورنکردنی است.

این بازیگر 36 ساله برزیلی برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «گروه نخبه» (Elite Squad) در سال 2007 میلادی به شهرتی جهانی دست یافته است و در جدیدترین پروژه خود با ایفای نقش در فیلم سینمایی «بهشت» (Elysium) به همراه مت دیمون و جودی فاستر در سال 2013 میلادی روی پرده سینماهای سراسر جهان می رود.

«فلینی سیاه و سفید» (Fellini Black and White) ماجراهای نخستین سفر این کارگردان و نویسنده صاحب‌نام ایتالیایی به ایالات متحده آمریکا را به تصویر می کشد. داستان «فلینی سیاه و سفید» در سال 1957 میلادی اتفاق می‌افتد و فلینی را به تصویر می کشد که برای دریافت نخستین جایزه اسکار خود به ایالات متحده آمریکا سفر کرده بود. در آن سفر فلینی به مدت 48 ساعت در آمریکا گم شده بود که این فیلم سینمایی به اتفاق های رخ داده در این مدت زمان می پردازد.

اندرو لازار تهیه کننده فیلم زندگی‌نامه فلینی است و ترنس هاوارد، پیتر دینکلیج و ویلیام ماسی نیز از جمله بازیگرانی هستند که تا به امروز برای بازی در فیلم سینمایی «فلینی سیاه و سفید» با مسئولان سازنده این پروژه قرارداد امضا کرده اند. همچنین هنری برومل نیز کارگردانی و نگارش فیلمنامه این فیلم سینمایی را برعهده دارد.

برخی از منتقدان و کارشناسان معتقدند که در این 2 روز برای فلینی اتفاقات عجیب و جالبی رخ داده است، زیرا این کارگردان صاحب نام ایتالیایی پس از بازگشت از این سفر 2 فیلم سینمایی مطرح و برجسته خود به نام های «هشت و نیم» (8 ½) و «زندگی شیرین» (La Dolce Vita) را ساخت.

فلینی که طی سال های فعالیت هنری خود در حوزه های کارگردانی و نویسندگی نامزد دریافت 12 جایزه اسکار شده بود، در تاریخ 20 ژانویه 1920 میلادی در شهر ریمینی ایتالیا به دنیا آمد و روز 31 اکتبر 1993 میلادی در شهر رم این کشور ایتالیایی درگذشت. فیلم های سینمایی «آمارکود» (Amarcord)، «جاده» (La Strada) و «ژولیت ارواح» (Juliet of the Spirits) دیگر آثار برجسته ای هستند که فلینی ساخت آن ها را برعهده داشته است

همچنین این کارگردان ایتالیایی در سال 1960 میلادی نیز برای ساخت فیلم سینمایی «زندگی شیرین» موفق به دریافت جایزه نخل طلای بهترین فیلم جشنواره فیلم کن نیز شده است.

فلینی در سال 1989 میلادی نیز با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری مورد قدردانی مسئولان برگزارکننده مراسم اهدای جوایز «فیلم اروپایی» (European Film Awards) قرار گرفت.

انتهای پیام/ع.م/ن.ف







ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.