سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۶

در کمتر از یکسال؛

"گوزن‌های پا به ماه" به چاپ پنجم رسید

شعر "گوزن‌های پا به ماه

مجموعه شعر "گوزن‌های پا به ماه" سروده کمال شفیعی در کمتر از یکسال به چاپ پنجم رسید.


به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، این مجموعه دومین مجموعه شعر از سروده‌های آزاد شفیعی است که علاوه بر جلب نظر مخاطبان و منتقدان حرفه‌ای در زمینه شعر، توانست رکورد جدیدی را در چاپ یک مجموعه شعر به ثبت برساند.

شفیعی، نخستین حضور جدی خود را در زمینه شعر آزاد، با مجموعه شعر "می‌خواهم دست به کار بزرگی بزنم" آغاز کرد و سپس با ارائه دومین اثر خود با نام "گوزن‌های پا به ماه" و عرضه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب با ترجمه های انگلیسی، عربی و ... توانست در دورانی که عده ای آن را دوران بحران مخاطب می‌دانستند، ضمن معرفی خود به جامعه ادبی کشور، با استقبال علاقه مندان و منتقدان شعر آزاد نیز مواجه شود.

شفیعی، شفافیت، زلال و معصومانه بودن آثارش را از دلایل موفقیت این اثر دانست و گفت: دوره پایبندی به نام های ادبی گذشته و در واقع شاعر باید با نگاهی معصومانه با مخاطب خود ارتباط برقرار کند تا بتواند علاوه بر ارائه اثری بدیع، روشن و شفاف، به دور از هر گونه تکلفی با مخاطب خود ارتباط برقرار کند.

خالق مجموعه شعر "گوزن های پا به ماه" ادامه داد: معصومیت، نوع نگاه پاک و شفافی است که شاعر با آن به موضوعات پیرامون خود می‌نگرد و معتقد هستم هر انسانی علاوه بر زندگی اجتماعی، روحیات و برداشت های خاصی از محیط و وقایع پیرامون خود دارد، که در ارایه آن ها این ویژگی‌ها نمود پیدا می کند.

شفیعی، تکراری بودن و کپی برداری موضاعات و سرفصل های آثار هنری را یکی از آفات های موجود در هنر دانست و افزود: متاسفانه بسیاری از شاعران و هنرمندان شبیه یکدیگر هستند و کپی برداری از آثار مطرح و تغییرات اندک سعی در مطرح کردن خود دارند و این در حالی است که می توان نوع نگرش و باور های خود را با استفاده از تجربه بزرگان در قالبی نو و ماندگار و همچنین همسو با ارزش ها و نیاز های جامعه ارائه کنیم.

کمال شفیعی مشعوف، متولد 1347، همدان که نگارش بیش از 10 داستان و مجموعه شعر را همچون "می‌خواهم دست به کار بزرگی بزنیم"، "تندیس یک رفته گر"، "گربه مثل ویرگول"، "عمو نوروز"، "دست‌های کوچک دعا" و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

یادآور می شود مجموعه شعرهای "قطار کلنته سوسنگرد"، "جهان بر مدار سنگدلی می‌چرخند"، "گربه مثل ویرگول" و "مورچه ها پاپتی" و مجموعه داستان کودک و نوجوانان "عمو نوروز" نیز به زودی از سوی این شاعر چاپ و ارائه می شود.
انتهای پیام/ج

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.