سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۰

خلعتبری آهنگساز سریال «راستش را بگو»/

کار با علیرضا قربانی خاطره «شب دهم» را برایم زنده می‌کند

فردین خلعتبری آهنگساز فیلم در نشست خبری فیلم ایینه های روبرو

سینماپرس-گروه تلویزیون/فردین خلعتبری، آهنگساز سریال «راستش را بگو» گفت: هر زمان که با علیرضا قربانی کاری را انجام می‌دهم خاطره «شب دهم» در ذهنم تداعی می‌شود.

فردین خلعتبری، آهنگساز در گفتگو با خبرنگار تلویزیون سینماپرس در خصوص ساخت موسیقی کارهای تلویزیونی اظهار داشت: در ساخت موسیقی کارهای تلویزیونی اگر سعی شود که موسیقی ظریف دیده نشود و حتی بخش های درونی هم در بر گیرد و در تمامی لایه های فیلم تأثیر گذارد در این صورت موسیقی در خدمت کار قرار می کیرد و اثر بیشتری بر مخاطب دارد.

وی در خصوص آخرین کارش در تلویزیون در سریال «راستش را بگو» بیان کرد: «راستش را بگو» چندمین تجربه من با محمدرضا آهنج است و در این صورت می دانم که کارگردان چه ریتم موسیقی را در کار بیشتر می پسندد، نقش موسیقی در کارهای این کارگردان کمرنگ نیست و من نیز می دانم به چه صورت کا را دربیاورم.

خلعتبری ادامه داد: در ساخت موسیقی کارهایم سعی می کنم بیشتر به شخصیت کار نزدیک می شوم، در قسمت هایی که دیالوگ وجود ندارد از موسیقی های طولانی تری استفاده شده تا در ارتباط مخاطب با فضای فیلم نزدیکی بیشتری ایجاد شود.

آهنگساز سریال «راستش را بگو» درخصوص تعداد سازهای استفاده شده برای ساخت موسیقی این سریال بیان کرد: تعداد ارکسترها در ساخت موسیقی این سریال زیاد نبوده اما سعی کردم تا آنجا که فضای کار اجازه می دهد حجم آن را افزایش دهم.

وی با اشاره به اینکه تم داستان و فلش بک هایی که به فضای جبهه و جنگ دارد غمگین است، ادامه داد: با توجه به اینکه تم داستان غم دارد برای تلطیف فضا سعی کردم بیشتر به غایت داستان سریال بپردازم ولی اگر مخاطب موسیقی را به تنهایی گوش بدهید غمگین است.

وی در پاسخ به اینکه ترکیب آهنگ سازی و صدای علیرضا قربانی فضای سریال «شب دهم» را در ذهن مخاطب تداعی می کند، اظهار داشت: خود من هم هر زمان که با علیرضا قربانی کاری را انجام می دهم «شب دهم» در ذهنم تداعی می شود.

خلعتبری در خصوص ساخت موسیقی تیتراژ پایانی سریال ها و المان های مدنظر در ساخت چنین کارهایی افزود: برای ساخت موسیقی پایانی بیشتر به احساس خودم و با اتکا به دلم این کار را انجام می دهم.

انتهای پیام/ع.ت - ب.ب

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.