سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵

در واکنش به اجرای شب گذشته نمایش «روز سیاوش»/

احمد علامه دهر: اگر فردوسی زنده بود برای این اجرا ما را به دادگاه می‌کشاند/وضعیت تئاتری‌های ایران از سرخپوست‌های امریکا بدتر است

احمد علامه دهر

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ احمد علامه دهر بیان کرد: افراسیاب در اولین اجراییمان در جشنواره، با یک تی شرت به روی صحنه رفت، اگر فردوسی زنده بود برای این اجرا همه ی ما را به دادگاه می کشاند.


احمد علامه دهر؛ کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر در گفت و گو با خبرنگار تئاتر سینما پرس با بیان اینکه اولین اجرای نمایش «روز سیاوش» به هیچ وجه شایسته نبود، بیان کرد: در اولین اجرای نمایش «روز سیاوش» لباس های من آماده نشده بود و من با یک تی شرت که روی آن جمله ای به زبان انگلیسی نوشته شده بود به روی صحنه رفتم.

وی ادامه داد: وقتی من به روی صحنه رفتم، تماشاگران به این وضعیت اسفبار خندیدند، باید بگویم که اجرای ما اصلا در شأن داستانی برگرفته شده از شاهنامه فردوسی نبود، بدون شک اگر فردوسی زنده بود به خاطر این اجرا همه ما را به دادگاه می کشاند.

وی در واکنش به خنده مردم در تماشاخانه سنگلج، گفت: ز حق توفیق خدمت خواستم، دل گفت پنهانی چه توفیقی از این بهتر که خلقی را بخندانی.

علامه دهر تصریح کرد: در حقیقت شب قبل از اجرای نمایش نیز لباس نیمه آماده ای را برای من آورده بودند، که آنطور که باید در شأن شخصیت اصلی نمایش نبود و من از این وضعیت واقعا متأسفم.

وی عنوان کرد: من پنجاه سال است که در این حوزه فعالیت می کنم اما هیچ وقت با چنین وضعیت آشفته ای در تئاتر و مدیریت آن مواجه نشده بودم، در اولین دوره از جشنواره به اتفاق جمعی از دوستان نمایشی با نام «دقیانوس، امپراطور شهر افسوس» را به صحنه بردیم، کاری که بعدها منبع الهامی برای فیلم «مردان آنجلس» شد در این کار حدود 60 نفر حضور داشتند اما با این وجود کار به درستی پیش رفت اما باید بگویم که در چنین شرایطی کار در عرصه تئاتر طاقت فرسا شده است.

این کارگردان خاطر نشان کرد: آیا واقعا تئاتر برای همه است؟ بلایی که بر سر تئاتری های این مملکت آمده است از سرخپوستان آمریکایی نیز بدتر است.

گفتنی است که سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از 26 دی آغاز شده است و تا 12 بهمن ادامه می یابد.


انتهای پیام/ع/ص/ن.ف



ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.