سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴

برگزیدگان جوایز پولیتزر 2013 معرفی شدند

جایزه پولیتزر

سینما پرس- هفت هنر/ آدام جانسون، آیاد اختر و کرولاین شاو از جمله برگزیدگان بخش ادبیات و موسیقی نود و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز پولیتزر هستند.

به گزارش سینما پرس، برگزیدگان نود و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز پولیتزر روز گذشته در حالی در دانشگاه کلمبیا معرفی شدند که آدام جانسون توانست برای نگارش رمان «پسر استاد یتیم» (The Orphan Master`s Son) جایزه بهترین اثر در بخش ادبیات داستانی این مراسم سالیانه را دریافت کند.

 

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، رمان «پسر استاد یتیم» داستان یک یتیم را روایت می‌کند که در کره شمالی رشد می‌کند. بنابر اظهارات هیات داوران این دوره از مراسم اهدای جوایز پولیتزر «پسر استاد یتیم» رمانی بسیار پیچیده است که خواننده را با ورود به یک سفر ماجراجویانه تا صمیمی‌ترین فضاهای قلب انسان پیش می‌برد.

 

جایزه بهترین نمایشنامه بخش ادبیات و موسیقی این دوره از مراسم اهدای جوایز پولیتزر نیز به آیاد اختر اهدا شد. اختر برای نوشتن «رسوا» (Disgraced) موفق به دریافت این جایزه معتبر شده است.

 

فردریک لاگ‌وال نیز برای نوشتن رمان «خاکستر جنگ: سقوط یک امپراطوری و ساخت ویتنام آمریکا» (The Fall of an Empire and the Making of America’s Vietnam) موفق به دریافت جایزه بهترین رمان تاریخی بخش ادبیات و موسیقی نود و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز پولیتزر شد.

 

جایزه بهترین اثر بخش زندگینامه این مراسم سالیانه نیز به رمان «کنت سیاه: شکوه، انقلاب، خیانت، و کنت حقیقی مونته کریستو» (The Black Count: Glory, Revolution, Betrayal, and the Real Count of Monte Cristo) نوشته تام رایس اهدا شد.

 

شارون اولدز نیز برای سرودن شعر «پرش گوزن» (Stag’s Leap) موفق به دریافت جایزه شعر نود و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز پولیتزر شد و جایزه موسیقی این مراسم سالیانه نیز به کارولاین شاو برای «پارتیتا برای هشت صدا» (Partita for 8 Voices) اهدا شد.

 

جایزه بخش غیر داستانی مراسم پولیتزر نیز به ژیلبرت کینگ اهدا شد. کینگ برای نگارش «شیطان در بیشه: ترگود مارشال، پسران گراولند و سحرگاه یک آمریکای جدید» (Devil in the Grove: Thurgood Marshal, the Groveland Boys, and the Dawn of a New America) موفق به دریافت این جایزه مهم و معتبر شد.

 

جایزه پولیتزر (Pulitzer Prize)، جایزه‌ای در روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی است که بخش‌های گوناگون دارد. این جایزه معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری در آمریکا است که هر ساله (از سال ۱۹۱۷) با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌نگاران، نویسندگان،  شاعران و موسیقی‌دانان اهدا می‌شود. این جایزه به ‌نام بنیان‌گذار آن «جوزف پولیتزر»، روزنامه‌نگار مجاری‌‌تبار آمریکایی، در سده نوزدهم نام‌گذاری شده‌است.

 

هر کدام از برگزیدگان نود و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز علاوه بر در یافت مدال طلا مبلغی برابر با 10 هزار دلار را نیز دریافت می‌کنند.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.