شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷

رضا رخشان در انتقاد به یک خبر:

فروش یک فیلم، به موضوع و کیفیتش ارتباط دارد نه حاشیه هایش

رضا رخشان*

سینماپرس- گروه سینما/ رضا رخشان در انتقاد به مطلب یکی از رسانه ها نوشت: واقعیت این است که فروش یک فیلم، به موضوع و کیفیتش ارتباط دارد نه حاشیه هایش. یک فیلم ضعیف، با نامی حساس، جعلی و مسئله دار، هیچوقت موفق نمی شود.

 به گزارش سینماپرس، رضا رخشان؛ تهیه کننده سینما در انتقاد به مطلبی که چندی پیش به نقل از وی درباره نام فیلمش منتشر شده بود طی یادداشتی نوشت: «اواخر هفته ی  گذشته، خبری از قول  من در نشريات  درج شد که در تنظیمش، شیطنت شده بود و با اصل  گفته های من تفاوت داشت و باعث  دلخوری ام شد. به همین دلیل، لازم دیدم تا خبر را اصلاح کنم.

 

بهار  سال  گذشته با «سعید دولتخانی» قرارداد نگارش فیلمنامه یی به نام «تو را بیشتر دوست دارم» را منعقد کردم. به «سعید دولتخانی» پیشنهاد دادم تا نام فیلمنامه را «ازدواج سعید و لیلا» بگذارد. و او هم پذیرفت. دلیل  این تغییر نام، سؤاستفاده از نام فیلم «جدایی نادر از سیمین» نبود. بین  خودمان، دلایلی داشتیم که چون مربوط به موضوع  فیلمنامه است، نمی توانم بگویم. فیلمنامه ی دولتخانی، هیچ ارتباطی – حتا یک درصد- با فیلمنامه ی  "جدایی نادر از سیمین" ندارد. و به هنگام  نمایش اش، این موضوع ثابت خواهد شد. نیازی نداریم از فیلمی که آوازه اش دنیا را پُر کرده،  سؤاستفاده کنیم و خودمان را تحقیر کنیم و برای  خود حاشیه بسازیم!

 

هم من و هم سعید دولتخانی به اصغر فرهادی اعتقاد و ارادت داریم. از آثار ارزشمندش درس می گیریم اما بهره برداری  منفی نمی کنیم و نخواهیم کرد. من در گفتگوی  تلفنی خود گفتم که اگر نام «ازدواج سعید و لیلا»، باعث فروش  بیشتر فیلم شود که اشکالی ندارد! اما واقعیت این است که فروش  یک فیلم، به موضوع و کیفیتش ارتباط دارد نه حاشیه هایش. یک فیلم ضعیف، با نامی حساس، جعلی و مسئله دار، هیچوقت موفق نمی شود و من هم در آن گفتگو، نگفتم که از قصد نام  فیلمنامه را «ازدواج سعید و لیلا» گذاشتیم تا فیلم بیشتر بفروشد. آن خبر، شأن  فیلم ما را پایین آورد. و بی شک ادامه ی  این تحلیل های  غلط، به سود  ما نخواهد بود و بازتاب  منفی یی برایمان خواهد داشت.

 

من همیشه رابطه ی  خوبی با اهالی نازنین  سینما و مطبوعات دارم و همیشه سپاسگزار  محبت ها و الطافشان هستم. توقع ام از برخی از بچه های  مطبوعات این است که اگر هنگام گفتگوی  تلفنی، حتا اگر مصاحبه شونده خطایی هم کرد، آنها اصلاح کنند و طوری جمله بندی نکنند که معنای  صحبت ها، تغییر کند. اگر این اتفاق تکرار شود، ترجیح می دهم تا مثل  بعضی از سینماگران، در سکوت خبری کار کنم و به هیچ گفتگویی تن ندهم. در آخر؛ برای  اهالی  مطبوعات آرزوی  موفقیت دارم و امیدوارم با دوستی و همدلی  بیشتر، به رشد  سینمای ایران کمک کنیم.  همين جا اعلام مي كنم كه بزويد پيش توليد را آغاز خواهيم و به لطف  خداوند متعال صددرصد فيلم را به جشنواره فيلم فجر مي رسانيم.»

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.